К Ти́ту, Глава 1
-
[Зач. 300А.] Павел, раб Божий, Апостол же Иисуса Христа, по вере избранных Божиих и познанию истины, относящейся к благочестию,
-
в надежде вечной жизни, которую обещал неизменный в слове Бог прежде вековых времен,
-
а в свое время явил Свое слово в проповеди, вверенной мне по повелению Спасителя нашего, Бога, –
-
Титу, истинному сыну по общей вере: благодать, милость и мир от Бога Отца и Господа Иисуса Христа, Спасителя нашего.
-
[Зач. 300Б.] Для того я оставил тебя в Крите, чтобы ты довершил недоконченное и поставил по всем городам пресвитеров, как я тебе приказывал:
-
если кто непорочен, муж одной жены, детей имеет верных, не укоряемых в распутстве или непокорности.
-
Ибо епископ должен быть непорочен, как Божий домостроитель, не дерзок, не гневлив, не пьяница, не бийца, не корыстолюбец,
-
но страннолюбив, любящий добро, целомудрен, справедлив, благочестив, воздержан,
-
держащийся истинного слова, согласного с учением, чтобы он был силен и наставлять в здравом учении и противящихся обличать.
-
Ибо есть много и непокорных, пустословов и обманщиков, особенно из обрезанных,
-
каковым должно заграждать уста: они развращают целые домы, уча, чему не должно, из постыдной корысти.
-
Из них же самих один стихотворец сказал: «Критяне всегда лжецы, злые звери, утробы ленивые».
-
Свидетельство это справедливо. По сей причине обличай их строго, дабы они были здравы в вере,
-
не внимая Иудейским басням и постановлениям людей, отвращающихся от истины.
-
[Зач. 301.] Для чистых все чисто; а для оскверненных и неверных нет ничего чистого, но осквернены и ум их и совесть.
-
Они говорят, что знают Бога, а делами отрекаются, будучи гнусны и непокорны и не способны ни к какому доброму делу.
-
Ты же говори то, что сообразно с здравым учением:
-
чтобы старцы были бдительны, степенны, целомудренны, здравы в вере, в любви, в терпении;
-
чтобы старицы также одевались прилично святым, не были клеветницы, не порабощались пьянству, учили добру;
-
чтобы вразумляли молодых любить мужей, любить детей,
-
быть целомудренными, чистыми, попечительными о доме, добрыми, покорными своим мужьям, да не порицается слово Божие.
-
Юношей также увещевай быть целомудренными.
-
Во всем показывай в себе образец добрых дел, в учительстве чистоту, степенность, неповрежденность,
-
слово здравое, неукоризненное, чтобы противник был посрамлен, не имея ничего сказать о нас худого.
-
Рабов увещевай повиноваться своим господам, угождать им во всем, не прекословить,
-
не красть, но оказывать всю добрую верность, дабы они во всем были украшением учению Спасителя нашего, Бога.
-
[Зач. 302А.] Ибо явилась благодать Божия, спасительная для всех человеков,
-
научающая нас, чтобы мы, отвергнув нечестие и мирские похоти, целомудренно, праведно и благочестиво жили в нынешнем веке,
-
ожидая блаженного упования и явления славы великого Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа,
-
Который дал Себя за нас, чтобы избавить нас от всякого беззакония и очистить Себе народ особенный, ревностный к добрым делам.
-
Сие говори, увещевай и обличай со всякою властью, чтобы никто не пренебрегал тебя.
-
Напоминай им повиноваться и покоряться начальству и властям, быть готовыми на всякое доброе дело,
-
никого не злословить, быть не сварливыми, но тихими, и оказывать всякую кротость ко всем человекам.
-
Ибо и мы были некогда несмысленны, непокорны, заблуждшие, были рабы похотей и различных удовольствий, жили в злобе и зависти, были гнусны, ненавидели друг друга.
-
Когда же явилась благодать и человеколюбие Спасителя нашего, Бога,
-
Он спас нас не по делам праведности, которые бы мы сотворили, а по Своей милости, банею возрождения и обновления Святым Духом,
-
Которого излил на нас обильно через Иисуса Христа, Спасителя нашего,
-
чтобы, оправдавшись Его благодатью, мы по упованию соделались наследниками вечной жизни.
-
[Зач. 302Б.] Слово это верно; и я желаю, чтобы ты подтверждал о сем, дабы уверовавшие в Бога старались быть прилежными к добрым делам: это хорошо и полезно человекам.
-
Глупых же состязаний и родословий, и споров и распрей о законе удаляйся, ибо они бесполезны и суетны.
-
Еретика, после первого и второго вразумления, отвращайся,
-
зная, что таковой развратился и грешит, будучи самоосужден.
-
Когда пришлю к тебе Артему или Тихика, поспеши прийти ко мне в Никополь, ибо я положил там провести зиму.
-
Зину законника и Аполлоса позаботься отправить так, чтобы у них ни в чем не было недостатка.
-
Пусть и наши учатся упражняться в добрых делах, в удовлетворении необходимым нуждам, дабы не были бесплодны.
-
Приветствуют тебя все находящиеся со мною. Приветствуй любящих нас в вере. Благодать со всеми вами. Аминь.
-
[Зач. 300А.] Па́велъ, ра́бъ Бо́жiй, апо́столъ же Иису́съ Христо́въ, по вѣ́рѣ избра́нныхъ Бо́жiихъ и ра́зуму и́стины, я́же по благоче́стiю,
-
о упова́нiи жи́зни вѣ́чныя, ю́же обѣтова́ нело́жный Бо́гъ пре́жде лѣ́тъ вѣ́чныхъ,
-
яви́ же во времена́ своя́ сло́во свое́ проповѣ́данiемъ, е́же мнѣ́ пору́чено бы́сть по повелѣ́нiю спаси́теля на́шего Бо́га:
-
ти́ту, присному ча́ду по о́бщей вѣ́рѣ: благода́ть, ми́лость, ми́ръ от Бо́га Отца́ и Го́спода Иису́са Христа́ Спа́са на́шего.
-
[Зач. 300Б.] Сего́ ра́ди оста́вихъ тя́ въ кри́тѣ, да недоконча́нная испра́виши и устро́иши по всѣ́мъ гра́домъ пресви́теры, я́коже тебѣ́ а́зъ повелѣ́хъ:
-
а́ще кто́ е́сть непоро́ченъ, еди́ныя жены́ му́жъ, ча́да имы́й вѣ́рна, не во укоре́нiи блуда́, или́ непокори́ва.
-
Подоба́етъ бо епи́скопу безъ поро́ка бы́ти, я́коже Бо́жiю строи́телю: не себѣ́ угожда́ющу, [не де́рзу, не напра́сливу,] не гнѣвли́ву, не пiя́ницѣ, не бі́йцѣ, не скверностяжа́телну,
-
но страннолюби́ву, благолю́бцу, цѣлому́дренну, пра́ведну, преподо́бну, воздержа́телну,
-
держа́щемуся вѣ́рнаго словесе́ по уче́нiю, да си́ленъ бу́детъ и утѣ́шати во здра́вѣмъ уче́нiи, и проти́вящыяся облича́ти.
-
Су́ть бо мно́зи непокори́ви, суесло́вцы и умо́мъ прельще́ни, наипа́че же су́щiи от обрѣ́занiя,
-
и́хже подоба́етъ уста́ загражда́ти: и́же вся́ до́мы развраща́ютъ, уча́ще я́же не подоба́етъ, скве́рнаго ра́ди прибы́тка.
-
Рече́ же нѣ́кто от ни́хъ, сво́й и́мъ проро́къ: кри́тяне при́сно лжи́ви, злі́и звѣ́рiе, утро́бы пра́здныя.
-
Свидѣ́телство сiе́ и́стинно е́сть: ея́же ра́ди вины́ облича́й и́хъ неща́дно, да здра́ви бу́дутъ въ вѣ́рѣ,
-
не внима́юще иуде́йскимъ ба́снемъ, ни за́повѣдемъ человѣ́къ отвраща́ющихся от и́стины.
-
[Зач. 301.] Вся́ у́бо чи́ста чи́стымъ: оскверне́нымъ же и невѣ́рнымъ ничто́же чи́сто, но оскверни́ся и́хъ и у́мъ и со́вѣсть.
-
Бо́га исповѣ́дуютъ вѣ́дѣти, а дѣ́лы отме́щутся его́, ме́рзцы су́ще и непокори́ви и на вся́кое дѣ́ло благо́е неиску́сни.
-
Ты́ же глаго́ли, я́же подоба́етъ здра́вому уче́нiю:
-
ста́рцемъ тре́звеннымъ бы́ти, че́стнымъ, цѣлому́дреннымъ, здра́вствующымъ вѣ́рою, любо́вiю, терпѣ́нiемъ:
-
ста́рицамъ та́кожде во украше́нiи столѣ́пнымъ, не клевети́вымъ, не вину́ мно́гу порабоще́ннымъ, доброучи́телнымъ,
-
да уцѣлому́дрятъ ю́ныя, мужелю́бицамъ бы́ти, чадолю́бицамъ,
-
цѣлому́дреннымъ, чи́стымъ, до́мы до́брѣ пра́вящымъ, благи́мъ, покаря́ющымся свои́мъ муже́мъ, да не сло́во Бо́жiе ху́лится:
-
ю́ношы та́кожде моли́ цѣлому́дрствовати.
-
О все́мъ [же] са́мъ себе́ подава́я о́бразъ до́брыхъ дѣ́лъ, во уче́нiи незави́стное {цѣ́лость}, че́стность, нетлѣ́нiе,
-
сло́во здра́вое, незазо́рное, да проти́вный посрами́тся, ничто́же имѣ́я глаго́лати о на́съ уко́рно.
-
Рабы́, свои́мъ господе́мъ повинова́тися, во все́мъ благоуго́днымъ бы́ти, не прекосло́внымъ,
-
не краду́щымъ, но вѣ́ру вся́ку явля́ющымъ бла́гу, да уче́нiе спаси́теля на́шего Бо́га украша́ютъ во все́мъ.
-
[Зач. 302А.] Яви́ся бо благода́ть Бо́жiя спаси́телная всѣ́мъ человѣ́комъ,
-
наказу́ющи на́съ, да отве́ргшеся нече́стiя и мiрски́хъ по́хотей, цѣлому́дренно и пра́ведно и благочестно поживе́мъ въ ны́нѣшнемъ вѣ́цѣ,
-
жду́ще блаже́ннаго упова́нiя и явле́нiя сла́вы вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́,
-
и́же да́лъ е́сть себе́ за ны́, да изба́витъ ны́ от вся́каго беззако́нiя и очи́ститъ себѣ́ лю́ди избра́нны, ревни́тели до́брымъ дѣло́мъ.
-
Сiя́ глаго́ли, и моли́, и обли́чай со вся́кимъ повелѣ́нiемъ, да никто́же тя́ преоби́дитъ {презира́етъ}.
-
Воспомина́й тѣ́мъ нача́лствующымъ и владѣ́ющымъ повинова́тися и покаря́тися, и ко вся́кому дѣ́лу бла́гу гото́вымъ бы́ти:
-
ни еди́наго ху́лити, не сварли́вымъ бы́ти, но ти́химъ, вся́ку явля́ющымъ кро́тость ко всѣ́мъ человѣ́комъ.
-
Бѣ́хомъ бо иногда́ и мы́ несмы́сленни, и непокори́ви, и прельще́ни, рабо́тающе похоте́мъ и сласте́мъ разли́чнымъ, въ зло́бѣ и за́висти живу́ще, ме́рзцы [су́ще и] ненави́дяще дру́гъ дру́га.
-
Егда́ же благода́ть и человѣколю́бiе яви́ся Спа́са на́шего Бо́га,
-
не от дѣ́лъ пра́ведныхъ, и́хже сотвори́хомъ мы́, но по свое́й его́ ми́лости, спасе́ на́съ ба́нею пакибытiя́ и обновле́нiя Ду́ха свята́го,
-
его́же излiя́ на на́съ оби́лно Иису́съ Христо́мъ, спаси́телемъ на́шимъ,
-
да оправди́вшеся благода́тiю его́, наслѣ́дницы бу́демъ по упова́нiю жи́зни вѣ́чныя.
-
[Зач. 302Б.] [Ча́до ти́те,] вѣ́рно сло́во, и о си́хъ хощу́ тя́ извѣща́ти {утверди́ти}, да пеку́тся до́брымъ дѣло́мъ прилѣжа́ти вѣ́ровавшiи Бо́гу: сiя́ су́ть поле́зна человѣ́комъ и добра́.
-
Бу́ихъ же стяза́нiй и родосло́вiй и рве́нiй и сва́ровъ зако́нныхъ отступа́й: су́ть бо неполе́зны и су́етны.
-
Еретика́ человѣ́ка по пе́рвомъ и вторѣ́мъ наказа́нiи отрица́йся,
-
вѣ́дый, я́ко разврати́ся таковы́й, и согрѣша́етъ, и е́сть самоосужде́нъ.
-
Егда́ послю́ Арте́му къ тебѣ́ или́ тихи́ка, потщи́ся прiити́ ко мнѣ́ въ никопо́ль: та́мо бо суди́хъ озимѣ́ти.
-
Зи́ну зако́нника и аполло́са ско́ро предпосли́, и да ничто́же и́мъ ску́дно бу́детъ.
-
Да уча́тся же и на́ши до́брымъ дѣло́мъ прилѣжа́ти въ ну́жная тре́бованiя, да не бу́дутъ безпло́дни.
-
Цѣлу́ютъ тя́ со мно́ю су́щiи вси́. Цѣлу́й лю́бящыя ны́ въ вѣ́рѣ. Благода́ть со всѣ́ми ва́ми. Ами́нь.
Коне́цъ посла́нiю е́же къ ти́ту: и́мать въ себѣ́ главы́ 3, зача́лъ же церко́вныхъ 3.