К Ти́ту, Глава1

- [Зач. 300А.] Павел, раб Божий, Апостол же Иисуса Христа, по вере избранных Божиих и познанию истины, относящейся к благочестию, - в надежде вечной жизни, которую обещал неизменный в слове Бог прежде вековых времен, - а в свое время явил Свое слово в проповеди, вверенной мне по повелению Спасителя нашего, Бога, – - Титу, истинному сыну по общей вере: благодать, милость и мир от Бога Отца и Господа Иисуса Христа, Спасителя нашего. - [Зач. 300Б.] Для того я оставил тебя в Крите, чтобы ты довершил недоконченное и поставил по всем городам пресвитеров, как я тебе приказывал: - если кто непорочен, муж одной жены, детей имеет верных, не укоряемых в распутстве или непокорности. - Ибо епископ должен быть непорочен, как Божий домостроитель, не дерзок, не гневлив, не пьяница, не бийца, не корыстолюбец, - но страннолюбив, любящий добро, целомудрен, справедлив, благочестив, воздержан, - держащийся истинного слова, согласного с учением, чтобы он был силен и наставлять в здравом учении и противящихся обличать. - Ибо есть много и непокорных, пустословов и обманщиков, особенно из обрезанных, - каковым должно заграждать уста: они развращают целые домы, уча, чему не должно, из постыдной корысти. - Из них же самих один стихотворец сказал: «Критяне всегда лжецы, злые звери, утробы ленивые». - Свидетельство это справедливо. По сей причине обличай их строго, дабы они были здравы в вере, - не внимая Иудейским басням и постановлениям людей, отвращающихся от истины. - [Зач. 301.] Для чистых все чисто; а для оскверненных и неверных нет ничего чистого, но осквернены и ум их и совесть. - Они говорят, что знают Бога, а делами отрекаются, будучи гнусны и непокорны и не способны ни к какому доброму делу. - Ты же говори то, что сообразно с здравым учением: - чтобы старцы были бдительны, степенны, целомудренны, здравы в вере, в любви, в терпении; - чтобы старицы также одевались прилично святым, не были клеветницы, не порабощались пьянству, учили добру; - чтобы вразумляли молодых любить мужей, любить детей, - быть целомудренными, чистыми, попечительными о доме, добрыми, покорными своим мужьям, да не порицается слово Божие. - Юношей также увещевай быть целомудренными. - Во всем показывай в себе образец добрых дел, в учительстве чистоту, степенность, неповрежденность, - слово здравое, неукоризненное, чтобы противник был посрамлен, не имея ничего сказать о нас худого. - Рабов увещевай повиноваться своим господам, угождать им во всем, не прекословить, - не красть, но оказывать всю добрую верность, дабы они во всем были украшением учению Спасителя нашего, Бога. - [Зач. 302А.] Ибо явилась благодать Божия, спасительная для всех человеков, - научающая нас, чтобы мы, отвергнув нечестие и мирские похоти, целомудренно, праведно и благочестиво жили в нынешнем веке, - ожидая блаженного упования и явления славы великого Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа, - Который дал Себя за нас, чтобы избавить нас от всякого беззакония и очистить Себе народ особенный, ревностный к добрым делам. - Сие говори, увещевай и обличай со всякою властью, чтобы никто не пренебрегал тебя. - Напоминай им повиноваться и покоряться начальству и властям, быть готовыми на всякое доброе дело, - никого не злословить, быть не сварливыми, но тихими, и оказывать всякую кротость ко всем человекам. - Ибо и мы были некогда несмысленны, непокорны, заблуждшие, были рабы похотей и различных удовольствий, жили в злобе и зависти, были гнусны, ненавидели друг друга. - Когда же явилась благодать и человеколюбие Спасителя нашего, Бога, - Он спас нас не по делам праведности, которые бы мы сотворили, а по Своей милости, банею возрождения и обновления Святым Духом, - Которого излил на нас обильно через Иисуса Христа, Спасителя нашего, - чтобы, оправдавшись Его благодатью, мы по упованию соделались наследниками вечной жизни. - [Зач. 302Б.] Слово это верно; и я желаю, чтобы ты подтверждал о сем, дабы уверовавшие в Бога старались быть прилежными к добрым делам: это хорошо и полезно человекам. - Глупых же состязаний и родословий, и споров и распрей о законе удаляйся, ибо они бесполезны и суетны. - Еретика, после первого и второго вразумления, отвращайся, - зная, что таковой развратился и грешит, будучи самоосужден. - Когда пришлю к тебе Артему или Тихика, поспеши прийти ко мне в Никополь, ибо я положил там провести зиму. - Зину законника и Аполлоса позаботься отправить так, чтобы у них ни в чем не было недостатка. - Пусть и наши учатся упражняться в добрых делах, в удовлетворении необходимым нуждам, дабы не были бесплодны. - Приветствуют тебя все находящиеся со мною. Приветствуй любящих нас в вере. Благодать со всеми вами. Аминь.
- [Зач. 300А.] Па́велъ, ра́бъ Бо́жiй, апо́столъ же Иису́съ Христо́въ, по вѣ́рѣ избра́н­ныхъ Бо́жiихъ и ра́зуму и́стины, я́же по благо­че́стiю, - о упова́нiи жи́зни вѣ́чныя, ю́же обѣтова́ нело́жный Бо́гъ пре́жде лѣ́тъ вѣ́чныхъ, - яви́ же во времена́ своя́ сло́во свое́ проповѣ́данiемъ, е́же мнѣ́ пору́чено бы́сть по повелѣ́нiю спаси́теля на́­шего Бо́га: - ти́ту, при­­сному ча́ду по о́бщей вѣ́рѣ: благода́ть, ми́лость, ми́ръ от­ Бо́га Отца́ и Го́спода Иису́са Христа́ Спа́са на́­шего. - [Зач. 300Б.] Сего́ ра́ди оста́вихъ тя́ въ кри́тѣ, да недоконча́н­ная испра́виши и устро́иши по всѣ́мъ гра́домъ пресви́теры, я́коже тебѣ́ а́зъ повелѣ́хъ: - а́ще кто́ е́сть непоро́ченъ, еди́ныя жены́ му́жъ, ча́да имы́й вѣ́рна, не во укоре́нiи блуда́, или́ непокори́ва. - Подоба́етъ бо епи́скопу безъ поро́ка бы́ти, я́коже Бо́жiю стро­и́телю: не себѣ́ угожда́ющу, [не де́рзу, не напра́сливу,] не гнѣвли́ву, не пiя́ницѣ, не бі́йцѣ, не скверностяжа́телну, - но стран­но­люби́ву, благолю́бцу, цѣлому́дрен­ну, пра́ведну, преподо́бну, воз­держа́телну, - держа́щемуся вѣ́рнаго словесе́ по уче́нiю, да си́ленъ бу́детъ и утѣ́шати во здра́вѣмъ уче́нiи, и проти́вящыяся облича́ти. - Су́ть бо мно́зи непокори́ви, суесло́вцы и умо́мъ прельще́ни, наипа́че же су́щiи от­ обрѣ́занiя, - и́хже подоба́етъ уста́ загражда́ти: и́же вся́ до́мы развраща́ютъ, уча́ще я́же не подоба́етъ, скве́рнаго ра́ди при­­бы́тка. - Рече́ же нѣ́кто от­ ни́хъ, сво́й и́мъ проро́къ: кри́тяне при́сно лжи́ви, злі́и звѣ́рiе, утро́бы пра́здныя. - Свидѣ́тел­ст­во сiе́ и́стин­но е́сть: ея́же ра́ди вины́ облича́й и́хъ неща́дно, да здра́ви бу́дутъ въ вѣ́рѣ, - не внима́юще иуде́йскимъ ба́снемъ, ни за́повѣдемъ человѣ́къ от­враща́ющихся от­ и́стины. - [Зач. 301.] Вся́ у́бо чи́ста чи́стымъ: оскверне́нымъ же и невѣ́рнымъ ничто́же чи́сто, но оскверни́ся и́хъ и у́мъ и со́вѣсть. - Бо́га исповѣ́дуютъ вѣ́дѣти, а дѣ́лы от­ме́щут­ся его́, ме́рзцы су́ще и непокори́ви и на вся́кое дѣ́ло благо́е неиску́сни. - Ты́ же глаго́ли, я́же подоба́етъ здра́вому уче́нiю: - ста́рцемъ тре́звен­нымъ бы́ти, че́стнымъ, цѣлому́дрен­нымъ, здра́в­ст­ву­ю­щымъ вѣ́рою, любо­́вiю, терпѣ́нiемъ: - ста́рицамъ та́кожде во украше́нiи столѣ́пнымъ, не клевети́вымъ, не вину́ мно́гу порабоще́н­нымъ, добро­учи́телнымъ, - да уцѣлому́дрятъ ю́ныя, мужелю́бицамъ бы́ти, чадолю́бицамъ, - цѣлому́дрен­нымъ, чи́стымъ, до́мы до́брѣ пра́вящымъ, благи́мъ, покаря́ющымся сво­и́мъ муже́мъ, да не сло́во Бо́жiе ху́лит­ся: - ю́ношы та́кожде моли́ цѣлому́др­ст­вовати. - О все́мъ [же] са́мъ себе́ подава́я о́бразъ до́брыхъ дѣ́лъ, во уче́нiи незави́стно­е {цѣ́лость}, че́стность, нетлѣ́нiе, - сло́во здра́вое, незазо́рное, да проти́вный посрами́т­ся, ничто́же имѣ́я глаго́лати о на́съ уко́рно. - Рабы́, сво­и́мъ господе́мъ повинова́тися, во все́мъ благо­уго́днымъ бы́ти, не прекосло́внымъ, - не краду́щымъ, но вѣ́ру вся́ку явля́ющымъ бла́гу, да уче́нiе спаси́теля на́­шего Бо́га украша́ютъ во все́мъ. - [Зач. 302А.] Яви́ся бо благода́ть Бо́жiя спаси́телная всѣ́мъ человѣ́комъ, - наказу́ющи на́съ, да от­ве́ргшеся нече́стiя и мiрски́хъ по́хотей, цѣлому́дрен­но и пра́ведно и благо­честно поживе́мъ въ ны́нѣшнемъ вѣ́цѣ, - жду́ще блаже́н­наго упова́нiя и явле́нiя сла́вы вели́каго Бо́га и Спа́са на́­шего Иису́са Христа́, - и́же да́лъ е́сть себе́ за ны́, да изба́витъ ны́ от­ вся́каго беззако́нiя и очи́ститъ себѣ́ лю́ди избра́н­ны, ревни́тели до́брымъ дѣло́мъ. - Сiя́ глаго́ли, и моли́, и обли́чай со вся́кимъ повелѣ́нiемъ, да никто́же тя́ преоби́дитъ {презира́етъ}. - Воспомина́й тѣ́мъ нача́л­ст­ву­ю­щымъ и владѣ́ющымъ повинова́тися и покаря́тися, и ко вся́кому дѣ́лу бла́гу гото́вымъ бы́ти: - ни еди́наго ху́лити, не сварли́вымъ бы́ти, но ти́химъ, вся́ку явля́ющымъ кро́тость ко всѣ́мъ человѣ́комъ. - Бѣ́хомъ бо иногда́ и мы́ несмы́слен­ни, и непокори́ви, и прельще́ни, рабо́та­ю­ще похоте́мъ и сласте́мъ разли́чнымъ, въ зло́бѣ и за́висти живу́ще, ме́рзцы [су́ще и] ненави́дяще дру́гъ дру́га. - Егда́ же благода́ть и человѣколю́бiе яви́ся Спа́са на́­шего Бо́га, - не от­ дѣ́лъ пра́ведныхъ, и́хже сотвори́хомъ мы́, но по сво­е́й его́ ми́лости, спасе́ на́съ ба́нею пакибытiя́ и обновле́нiя Ду́ха свята́го, - его́же излiя́ на на́съ оби́лно Иису́съ Христо́мъ, спаси́телемъ на́шимъ, - да оправди́в­шеся благода́тiю его́, наслѣ́дницы бу́демъ по упова́нiю жи́зни вѣ́чныя. - [Зач. 302Б.] [Ча́до ти́те,] вѣ́рно сло́во, и о си́хъ хощу́ тя́ извѣща́ти {утверди́ти}, да пеку́т­ся до́брымъ дѣло́мъ при­­лѣжа́ти вѣ́ровав­шiи Бо́гу: сiя́ су́ть поле́зна человѣ́комъ и добра́. - Бу́ихъ же стяза́нiй и родосло́вiй и рве́нiй и сва́ровъ зако́н­ныхъ от­ступа́й: су́ть бо неполе́зны и су́етны. - Еретика́ человѣ́ка по пе́рвомъ и вторѣ́мъ наказа́нiи от­рица́йся, - вѣ́дый, я́ко разврати́ся таковы́й, и согрѣша́етъ, и е́сть самоосужде́нъ. - Егда́ послю́ Арте́му къ тебѣ́ или́ тихи́ка, потщи́ся прiити́ ко мнѣ́ въ никопо́ль: та́мо бо суди́хъ озимѣ́ти. - Зи́ну зако́н­ника и аполло́са ско́ро предпосли́, и да ничто́же и́мъ ску́дно бу́детъ. - Да уча́т­ся же и на́ши до́брымъ дѣло́мъ при­­лѣжа́ти въ ну́жная тре́бованiя, да не бу́дутъ безпло́дни. - Цѣлу́ютъ тя́ со мно́ю су́щiи вси́. Цѣлу́й лю́бящыя ны́ въ вѣ́рѣ. Благода́ть со всѣ́ми ва́ми. Ами́нь. Коне́цъ посла́нiю е́же къ ти́ту: и́мать въ себѣ́ главы́ 3, зача́лъ же церко́вныхъ 3.