К ефе́сянам, Глава5

- [Зач. 216.] Павел, волею Божиею Апостол Иисуса Христа, находящимся в Ефесе святым и верным во Христе Иисусе: - благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа. - Благословен Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, благословивший нас во Христе всяким духовным благословением в небесах, - так как Он избрал нас в Нем прежде создания мира, чтобы мы были святы и непорочны пред Ним в любви, - предопределив усыновить нас Себе чрез Иисуса Христа, по благоволению воли Своей, - в похвалу славы благодати Своей, которою Он облагодатствовал нас в Возлюбленном, - [Зач. 217.] в Котором мы имеем искупление Кровию Его, прощение грехов, по богатству благодати Его, - каковую Он в преизбытке даровал нам во всякой премудрости и разумении, - открыв нам тайну Своей воли по Своему благоволению, которое Он прежде положил в Нем, - в устроении полноты времен, дабы все небесное и земное соединить под главою Христом. - В Нем мы и сделались наследниками, быв предназначены к тому по определению Совершающего все по изволению воли Своей, - дабы послужить к похвале славы Его нам, которые ранее уповали на Христа. - В Нем и вы, услышав слово истины, благовествование вашего спасения, и уверовав в Него, запечатлены обетованным Святым Духом, - Который есть залог наследия нашего, для искупления удела Его, в похвалу славы Его. - Посему и я, услышав о вашей вере во Христа Иисуса и о любви ко всем святым, - [Зач. 218.] непрестанно благодарю за вас Бога, вспоминая о вас в молитвах моих, - чтобы Бог Господа нашего Иисуса Христа, Отец славы, дал вам Духа премудрости и откровения к познанию Его, - и просветил очи сердца вашего, дабы вы познали, в чем состоит надежда призвания Его, и какое богатство славного наследия Его для святых, - и как безмерно величие могущества Его в нас, верующих по действию державной силы Его, - которою Он воздействовал во Христе, воскресив Его из мертвых и посадив одесную Себя на небесах, - превыше всякого Начальства, и Власти, и Силы, и Господства, и всякого имени, именуемого не только в сем веке, но и в будущем, - [Зач. 219.] и все покорил под ноги Его, и поставил Его выше всего, главою Церкви, - которая есть Тело Его, полнота Наполняющего все во всем. - И вас, мертвых по преступлениям и грехам вашим, - в которых вы некогда жили, по обычаю мира сего, по воле князя, господствующего в воздухе, духа, действующего ныне в сынах противления, - между которыми и мы все жили некогда по нашим плотским похотям, исполняя желания плоти и помыслов, и были по природе чадами гнева, как и прочие, - [Зач. 220А.] Бог, богатый милостью, по Своей великой любви, которою возлюбил нас, - и нас, мертвых по преступлениям, оживотворил со Христом, – благодатью вы спасены, – - и воскресил с Ним, и посадил на небесах во Христе Иисусе, - дабы явить в грядущих веках преизобильное богатство благодати Своей в благости к нам во Христе Иисусе. - Ибо благодатью вы спасены через веру, и сие не от вас, Божий дар: - не от дел, чтобы никто не хвалился. - Ибо мы – Его творение, созданы во Христе Иисусе на добрые дела, которые Бог предназначил нам исполнять. - [Зач. 220Б.] Итак помните, что вы, некогда язычники по плоти, которых называли необрезанными так называемые обрезанные плотским обрезанием, совершаемым руками, - что вы были в то время без Христа, отчуждены от общества Израильского, чужды заветов обетования, не имели надежды и были безбожники в мире. - А теперь во Христе Иисусе вы, бывшие некогда далеко, стали близки Кровию Христовою. - [Зач. 221.] Ибо Он есть мир наш, соделавший из обоих одно и разрушивший стоявшую посреди преграду, - упразднив вражду Плотию Своею, а закон заповедей учением, дабы из двух создать в Себе Самом одного нового человека, устрояя мир, - и в одном теле примирить обоих с Богом посредством креста, убив вражду на нем. - И, придя, благовествовал мир вам, дальним и близким, - потому что через Него и те и другие имеем доступ к Отцу, в одном Духе. - [Зач. 222.] Итак вы уже не чужие и не пришельцы, но сограждане святым и свои Богу, - быв утверждены на основании Апостолов и пророков, имея Самого Иисуса Христа краеугольным камнем, - на котором все здание, слагаясь стройно, возрастает в святый храм в Господе, - на котором и вы устрояетесь в жилище Божие Духом. - Для сего-то я, Павел, сделался узником Иисуса Христа за вас язычников. - Как вы слышали о домостроительстве благодати Божией, данной мне для вас, - потому что мне через откровение возвещена тайна (о чем я и выше писал кратко), - то вы, читая, можете усмотреть мое разумение тайны Христовой, - которая не была возвещена прежним поколениям сынов человеческих, как ныне открыта святым Апостолам Его и пророкам Духом Святым, - чтобы и язычникам быть сонаследниками, составляющими одно тело, и сопричастниками обетования Его во Христе Иисусе посредством благовествования, - которого служителем сделался я по дару благодати Божией, данной мне действием силы Его. - [Зач. 223.] Мне, наименьшему из всех святых, дана благодать сия – благовествовать язычникам неисследимое богатство Христово - и открыть всем, в чем состоит домостроительство тайны, сокрывавшейся от вечности в Боге, создавшем все Иисусом Христом, - дабы ныне соделалась известною через Церковь начальствам и властям на небесах многоразличная премудрость Божия, - по предвечному определению, которое Он исполнил во Христе Иисусе, Господе нашем, - в Котором мы имеем дерзновение и надежный доступ через веру в Него. - Посему прошу вас не унывать при моих ради вас скорбях, которые суть ваша слава. - Для сего преклоняю колени мои пред Отцем Господа нашего Иисуса Христа, - от Которого именуется всякое отечество на небесах и на земле, - да даст вам, по богатству славы Своей, крепко утвердиться Духом Его во внутреннем человеке, - верою вселиться Христу в сердца ваши, - чтобы вы, укорененные и утвержденные в любви, могли постигнуть со всеми святыми, что́ широта и долгота, и глубина и высота, - и уразуметь превосходящую разумение любовь Христову, дабы вам исполниться всею полнотою Божиею. - А Тому, Кто действующею в нас силою может сделать несравненно больше всего, чего мы просим, или о чем помышляем, - Тому слава в Церкви во Христе Иисусе во все роды, от века до века. Аминь. - [Зач. 224А.] Итак я, узник в Господе, умоляю вас поступать достойно звания, в которое вы призваны, - со всяким смиренномудрием и кротостью и долготерпением, снисходя друг ко другу любовью, - стараясь сохранять единство духа в союзе мира. - Одно тело и один дух, как вы и призваны к одной надежде вашего звания; - один Господь, одна вера, одно крещение, - один Бог и Отец всех, Который над всеми, и через всех, и во всех нас. - Каждому же из нас дана благодать по мере дара Христова. - Посему и сказано: восшед на высоту, пленил плен и дал дары человекам. - А «восшел» что́ означает, как не то, что Он и нисходил прежде в преисподние места земли? - Нисшедший, Он же есть и восшедший превыше всех небес, дабы наполнить все. - И Он поставил одних Апостолами, других пророками, иных Евангелистами, иных пастырями и учителями, - к совершению святых, на дело служения, для созидания Тела Христова, - доколе все придем в единство веры и познания Сына Божия, в мужа совершенного, в меру полного возраста Христова; - [Зач. 225.] дабы мы не были более младенцами, колеблющимися и увлекающимися всяким ветром учения, по лукавству человеков, по хитрому искусству обольщения, - но истинною любовью все возращали в Того, Который есть глава Христос, - из Которого все тело, составляемое и совокупляемое посредством всяких взаимно скрепляющих связей, при действии в свою меру каждого члена, получает приращение для созидания самого себя в любви. - [Зач. 226.] Посему я говорю и заклинаю Господом, чтобы вы более не поступали, как поступают прочие народы, по суетности ума своего, - будучи помрачены в разуме, отчуждены от жизни Божией, по причине их невежества и ожесточения сердца их. - Они, дойдя до бесчувствия, предались распутству так, что делают всякую нечистоту с ненасытимостью. - Но вы не так познали Христа; - потому что вы слышали о Нем и в Нем научились, – так как истина во Иисусе, – - отложить прежний образ жизни ветхого человека, истлевающего в обольстительных похотях, - а обновиться духом ума вашего - и облечься в нового человека, созданного по Богу, в праведности и святости истины. - [Зач. 227.] Посему, отвергнув ложь, говорите истину каждый ближнему своему, потому что мы члены друг другу. - Гневаясь, не согрешайте: солнце да не зайдет во гневе вашем; - и не давайте места диаволу. - Кто крал, вперед не кради, а лучше трудись, делая своими руками полезное, чтобы было из чего уделять нуждающемуся. - Никакое гнилое слово да не исходит из уст ваших, а только доброе для назидания в вере, дабы оно доставляло благодать слушающим. - И не оскорбляйте Святаго Духа Божия, Которым вы запечатлены в день искупления. - Всякое раздражение и ярость, и гнев, и крик, и злоречие со всякою злобою да будут удалены от вас; - но будьте друг ко другу добры, сострадательны, прощайте друг друга, как и Бог во Христе простил вас. - [Зач. 228.] Итак, подражайте Богу, как чада возлюбленные, - и живите в любви, как и Христос возлюбил нас и предал Себя за нас в приношение и жертву Богу, в благоухание приятное. - А блуд и всякая нечистота и любостяжание не должны даже именоваться у вас, как прилично святым. - Также сквернословие и пустословие и смехотворство не приличны вам, а, напротив, благодарение; - ибо знайте, что никакой блудник, или нечистый, или любостяжатель, который есть идолослужитель, не имеет наследия в Царстве Христа и Бога. - Никто да не обольщает вас пустыми словами, ибо за это приходит гнев Божий на сынов противления; - итак, не будьте сообщниками их. - Вы были некогда тьма, а теперь – свет в Господе: [Зач. 229.] поступайте, как чада света, - потому что плод Духа состоит во всякой благости, праведности и истине. - Испытывайте, что́ благоугодно Богу, - и не участвуйте в бесплодных делах тьмы, но и обличайте. - Ибо о том, что́ они делают тайно, стыдно и говорить. - Все же обнаруживаемое делается явным от света, ибо все, делающееся явным, свет есть. - Посему сказано: «встань, спящий, и воскресни из мертвых, и осветит тебя Христос». - Итак, смотри́те, поступайте осторожно, не как неразумные, но как мудрые, - дорожа временем, потому что дни лукавы. - Итак, не будьте нерассудительны, но познавайте, что́ есть воля Божия. - И не упивайтесь вином, от которого бывает распутство; но исполняйтесь Духом, - назидая самих себя псалмами и славословиями и песнопениями духовными, поя и воспевая в сердцах ваших Господу, - [Зач. 230.] благодаря всегда за все Бога и Отца, во имя Господа нашего Иисуса Христа, - повинуясь друг другу в страхе Божием. - Жены, повинуйтесь своим мужьям, как Господу, - потому что муж есть глава жены, как и Христос глава Церкви, и Он же Спаситель тела. - Но как Церковь повинуется Христу, так и жены своим мужьям во всем. - [Зач. 231.] Мужья, любите своих жен, как и Христос возлюбил Церковь и предал Себя за нее, - чтобы освятить ее, очистив банею водною посредством слова; - чтобы представить ее Себе славною Церковью, не имеющею пятна, или порока, или чего-либо подобного, но дабы она была свята и непорочна. - Так должны мужья любить своих жен, как свои тела: любящий свою жену любит самого себя. - Ибо никто никогда не имел ненависти к своей плоти, но питает и греет ее, как и Господь Церковь, - потому что мы члены тела Его, от плоти Его и от костей Его. - Посему оставит человек отца своего и мать и прилепится к жене своей, и будут двое одна плоть. - Тайна сия велика; я говорю по отношению ко Христу и к Церкви. - [Зач. 232.] Так каждый из вас да любит свою жену, как самого себя; а жена да боится своего мужа. - Дети, повинуйтесь своим родителям в Господе, ибо сего требует справедливость. - Почитай отца твоего и мать, это первая заповедь с обетованием: - да будет тебе благо, и будешь долголетен на земле. - И вы, отцы, не раздражайте детей ваших, но воспитывайте их в учении и наставлении Господнем. - Рабы, повинуйтесь господам своим по плоти со страхом и трепетом, в простоте сердца вашего, как Христу, - не с видимою только услужливостью, как человекоугодники, но как рабы Христовы, исполняя волю Божию от души, - служа с усердием, как Господу, а не как человекам, - зная, что каждый получит от Господа по мере добра, которое он сделал, раб ли, или свободный. - И вы, господа, поступайте с ними так же, умеряя строгость, зная, что и над вами самими и над ними есть на небесах Господь, у Которого нет лицеприятия. - [Зач. 233.] Наконец, братия мои, укрепляйтесь Господом и могуществом силы Его. - Облекитесь во всеоружие Божие, чтобы вам можно было стать против козней диавольских, - потому что наша брань не против крови и плоти, но против начальств, против властей, против мироправителей тьмы века сего, против духов злобы поднебесных. - Для сего приимите всеоружие Божие, дабы вы могли противостать в день злой и, все преодолев, устоять. - Итак станьте, препоясав чресла ваши истиною и облекшись в броню праведности, - и обув ноги в готовность благовествовать мир; - а паче всего возьмите щит веры, которым возможете угасить все раскаленные стрелы лукавого; - и шлем спасения возьмите, и меч духовный, который есть Слово Божие. - [Зач. 234.] Всякою молитвою и прошением молитесь во всякое время духом, и старайтесь о сем самом со всяким постоянством и молением о всех святых - и о мне, дабы мне дано было слово – устами моими открыто с дерзновением возвещать тайну благовествования, - для которого я исполняю посольство в узах, дабы я смело проповедовал, ка́к мне должно. - А дабы и вы знали о моих обстоятельствах и делах, обо всем известит вас Тихик, возлюбленный брат и верный в Господе служитель, - которого я и послал к вам для того самого, чтобы вы узнали о нас и чтобы он утешил сердца ваши. - Мир братиям и любовь с верою от Бога Отца и Господа Иисуса Христа. - Благодать со всеми, неизменно любящими Господа нашего Иисуса Христа. Аминь.
- [Зач. 216.] Па́велъ, посла́н­никъ Иису́съ Христо́въ во́лею Бо́жiею, святы́мъ су́щымъ во Ефе́сѣ и вѣ́рнымъ о Христѣ́ Иису́сѣ: - благода́ть ва́мъ и ми́ръ от­ Бо́га Отца́ на́­шего и Го́спода Иису́са Христа́. - Благослове́нъ Бо́гъ и Оте́цъ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, благослови́вый на́съ вся́цѣмъ благослове́нiемъ духо́внымъ въ небе́сныхъ о Христѣ́, - я́коже избра́ на́съ въ не́мъ пре́жде сложе́нiя мíра, бы́ти на́мъ святы́мъ и непоро́чнымъ предъ ни́мъ въ любви́, - пре́жде наре́къ на́съ во усыновле́нiе Иису́съ Христо́мъ въ него́, по благоволе́нiю хотѣ́нiя сво­его́, - въ похвалу́ сла́вы благода́ти сво­ея́, е́юже облагода́ти́ на́съ о воз­лю́блен­нѣмъ: - [Зач. 217.] о не́мже и́мамы избавле́нiе кро́вiю его́, и оставле́нiе прегрѣше́нiи, по бога́т­ст­ву благода́ти его́, - ю́же пре­умно́жилъ е́сть въ на́съ во вся́цѣй прему́дрости и ра́зумѣ, - сказа́въ на́мъ та́йну во́ли сво­ея́ по благоволе́нiю сво­ему́, е́же пре́жде положи́ въ не́мъ, - въ смотре́нiе исполне́нiя време́нъ, воз­глави́ти вся́ческая о Христѣ́, я́же на небесѣ́хъ и я́же на земли́ въ не́мъ: - въ не́мже и наслѣ́дницы сотвори́хомся, пре́жде нарече́ни бы́в­ше по прозрѣ́нiю Бо́жiю вся́ дѣ́й­ст­ву­ю­щаго по совѣ́ту во́ли сво­ея́, - я́ко бы́ти на́мъ въ похвале́нiе сла́вы его́, пре́жде упова́в­шымъ во Христа́: - въ не́мже и вы́, слы́шав­ше сло́во и́стины, благовѣ­ст­вова́нiе спасе́нiя на́­шего, въ не́мже и вѣ́ровав­ше зна́менастеся Ду́хомъ обѣтова́нiя святы́мъ, - и́же е́сть обруче́нiе наслѣ́дiя на́­шего, во избавле́нiе снабдѣ́нiя, въ похвалу́ сла́вы его́. - Сего́ ра́ди и а́зъ слы́шавъ ва́шу вѣ́ру о Христѣ́ Иису́сѣ и любо­́вь, я́же ко всѣ́мъ святы́мъ, - [Зач. 218.] не престаю́ благодаря́ о ва́съ, помина́нiе о ва́съ творя́ въ моли́твахъ мо­и́хъ, - да Бо́гъ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, Оте́цъ сла́вы, да́стъ ва́мъ Ду́ха прему́дрости и от­крове́нiя, въ позна́нiе его́, - просвѣще́н­на очеса́ се́рдца ва́­шего, я́ко увѣ́дѣти ва́мъ, ко́е е́сть упова́нiе зва́нiя его́, и ко́е бога́т­ст­во сла́вы достоя́нiя его́ во святы́хъ, - и ко́е преспѣ́ющее вели́че­с­т­во си́лы его́ въ на́съ вѣ́ру­ю­щихъ по дѣ́й­ст­ву держа́вы крѣ́пости его́, - ю́же содѣ́я о Христѣ́, воскреси́въ его́ от­ ме́ртвыхъ и посади́въ одесну́ю себе́ на небе́сныхъ, - превы́ше вся́каго нача́л­ст­ва и вла́сти и си́лы и госпо́д­ст­ва, и вся́каго и́мене имену́емаго не то́чiю въ вѣ́цѣ се́мъ, но и во гряду́щемъ: - [Зач. 219.] и вся́ покори́ подъ но́зѣ его́, и того́ даде́ главу́ вы́ше всѣ́хъ це́ркви, - я́же е́сть тѣ́ло его́, исполне́нiе исполня́ющаго вся́ческая во всѣ́хъ. - И ва́съ су́щихъ прегрѣше́ньми ме́ртвыхъ и грѣхи́ ва́шими, - въ ни́хже иногда́ ходи́сте по вѣ́ку мíра сего́, по кня́зю вла́сти воз­ду́шныя, ду́ха, и́же ны́нѣ дѣ́й­ст­вуетъ въ сынѣ́хъ противле́нiя, - въ ни́хже и мы́ вси́ жи́хомъ иногда́ въ по́хотехъ пло́ти на́­шея, творя́ще во́лю пло́ти и помышле́нiй, и бѣ́хомъ есте­с­т­во́мъ ча́да гнѣ́ва, я́коже и про́чiи: - [Зач. 220А.] Бо́гъ же, бога́тъ сы́й въ ми́лости, за премно́гую любо­́вь свою́, е́юже воз­люби́ на́съ, - и су́щихъ на́съ ме́ртвыхъ прегрѣше́ньми, сооживи́ Христо́мъ: благода́тiю есте́ спасе́ни: - и съ ни́мъ воскреси́, и спосади́ на небе́сныхъ во Христѣ́ Иису́сѣ, - да яви́тъ въ вѣ́цѣхъ гряду́щихъ презѣ́лное бога́т­ст­во благода́ти сво­ея́ благосты́нею на на́съ о Христѣ́ Иису́сѣ. - Благодатiю бо есте́ спасе́ни чрезъ вѣ́ру: и сiе́ не от­ ва́съ, Бо́жiй да́ръ: - не от­ дѣ́лъ, да никто́же похва́лит­ся. - Того́ бо есмы́ творе́нiе, созда́ни во Христѣ́ Иису́сѣ на дѣла́ блага́я, я́же пре́жде угото́ва Бо́гъ, да въ ни́хъ хо́димъ. - [Зач. 220Б.] Тѣ́мже помина́йте, я́ко вы́, и́же иногда́ язы́цы во пло́ти, глаго́лемiи необрѣ́занiе от­ реко́маго обрѣ́занiя во пло́ти, рукотворе́н­наго, - я́ко бѣ́сте во вре́мя о́но безъ Христа́, от­чужде́ни житiя́ Изра́илева и чу́жди от­ завѣ́тъ обѣтова́нiя, упова́нiя не иму́ще и безбо́жни въ мíрѣ: - ны́нѣ же о Христѣ́ Иису́сѣ вы́, бы́в­шiи иногда́ дале́че, бли́зъ бы́сте кро́вiю Христо́вою. - [Зач. 221.] То́й бо е́сть ми́ръ на́шъ, сотвори́вый обоя́ еди́но, и средостѣ́нiе огра́ды разори́вый, - вражду́ пло́тiю сво­е́ю, зако́нъ за́повѣдiй уче́ньми упраздни́въ, да о́ба сози́ждетъ собо́ю во еди́наго но́ваго человѣ́ка, творя́ ми́ръ, - и при­­мири́тъ обо­и́хъ во еди́нѣмъ тѣ́лѣ богови кресто́мъ, уби́въ вражду́ на не́мъ: - и при­­ше́дъ благовѣсти́ ми́ръ ва́мъ, да́льнимъ и бли́жнимъ, - зане́ тѣ́мъ и́мамы при­­веде́нiе о́бои во еди́нѣмъ Ду́сѣ ко Отцу́. - [Зач. 222.] Тѣ́мже у́бо ктому́ нѣ́сте стра́н­ни и при­­ше́лцы, но сожи́теле святы́мъ и при́снiи Бо́гу, - назда́ни бы́в­ше на основа́нiи апо́столъ и проро́къ, су́щу крае­уго́лну самому́ Иису́су Христу́, - о не́мже вся́ко созда́нiе составля́емо расте́тъ въ це́рковь святу́ю о Го́сподѣ: - о не́мже и вы́ созида́етеся въ жили́ще Бо́жiе Ду́хомъ. - Сего́ ра́ди а́зъ па́велъ ю́зникъ Иису́съ Христо́въ о ва́съ язы́цѣхъ. - А́ще у́бо {поне́же} слы́шасте смотре́нiе благода́ти Бо́жiя да́н­ныя мнѣ́ въ ва́съ, - я́ко по от­крове́нiю сказа́ся мнѣ́ та́йна, я́коже преднаписа́хъ вма́лѣ: - о не́мже {по­ели́ку} мо́жете чту́ще разумѣ́ти ра́зумъ мо́й въ та́йнѣ Христо́вѣ, - я́же во инѣ́хъ ро́дѣхъ не сказа́ся сыно́мъ человѣ́ческимъ, я́коже ны́нѣ от­кры́ся святы́мъ его́ апо́столомъ и проро́комъ Ду́хомъ святы́мъ: - [я́ко] бы́ти язы́комъ снаслѣ́дникомъ и стѣле́сникомъ и сприча́ст­никомъ обѣтова́нiя его́ о Христѣ́ Иису́сѣ, благовѣ­ст­вова́нiемъ, - ему́же бы́хъ служи́тель по да́ру благода́ти Бо́жiя, да́н­ныя мнѣ́ по дѣ́й­ст­ву си́лы его́. - [Зач. 223.] Мнѣ́ ме́ншему всѣ́хъ святы́хъ дана́ бы́сть благода́ть сiя́, во язы́цѣхъ благовѣсти́ти неизслѣ́дован­ное бога́т­ст­во Христо́во - и просвѣти́ти всѣ́хъ, что́ е́сть смотре́нiе та́йны сокрове́н­ныя от­ вѣко́въ въ Бо́зѣ, созда́в­шемъ вся́ческая Иису́съ Христо́мъ, - да ска́жет­ся ны́нѣ нача́ломъ и власте́мъ на небе́сныхъ це́рковiю многоразли́чная прему́дрость Бо́жiя, - по предложе́нiю вѣ́къ, е́же сотвори́ о Христѣ́ Иису́сѣ Го́сподѣ на́­шемъ, - о не́мже и́мамы дерзнове́нiе и при­­веде́нiе въ надѣ́янiи вѣ́рою его́. - Тѣ́мже молю́ [вы́] не стужа́ти си́ въ ско́рбехъ мо­и́хъ о ва́съ, я́же е́сть сла́ва ва́ша. - Сего́ ра́ди преклоня́ю колѣ́на моя́ ко Отцу́ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, - изъ него́же вся́ко оте́че­с­т­во на небесѣ́хъ и на земли́ имену́ет­ся: - да да́стъ ва́мъ по бога́т­ст­ву сла́вы сво­ея́, си́лою утверди́тися Ду́хомъ его́ во вну́трен­немъ человѣ́цѣ, - всели́тися Христу́ вѣ́рою въ сердца́ ва́ша: въ любви́ вкорене́ни и основа́ни, - да воз­мо́жете разумѣ́ти со всѣ́ми святы́ми, что́ широта́ и долгота́ и глубина́ и высота́, - разумѣ́ти же преспѣ́ющую ра́зумъ любо­́вь Христо́ву, да испо́лнитеся во вся́ко исполне́нiе Бо́жiе. - Могу́щему же па́че вся́ твори́ти по преизбы́точе­ст­вiю, и́хже про́симъ или́ разумѣ́емъ, по си́лѣ дѣ́й­ст­вуемѣй въ на́съ, - тому́ сла́ва въ це́ркви о Христѣ́ Иису́сѣ во вся́ ро́ды вѣ́ка вѣко́въ. Ами́нь. - [Зач. 224А.] Молю́ у́бо ва́съ а́зъ ю́зникъ о Го́сподѣ, досто́йно ходи́ти зва́нiя, въ не́же зва́ни бы́сте, - со вся́кимъ смиреному́дрiемъ и кро́тостiю, съ долготерпѣ́нiемъ, терпя́ще дру́гъ дру́гу любо­́вiю, - тща́щеся блюсти́ едине́нiе ду́ха въ сою́зѣ ми́ра. - Еди́но тѣ́ло, еди́нъ ду́хъ, я́коже и зва́ни бы́сте во еди́нѣмъ упова́нiи зва́нiя ва́­шего: - еди́нъ Госпо́дь, еди́на вѣ́ра, еди́но креще́нiе, - еди́нъ Бо́гъ и Оте́цъ всѣ́хъ, и́же надъ всѣ́ми и чрезъ всѣ́хъ и во всѣ́хъ на́съ. - [Зач. 224Б.] Еди́ному же кому́ждо на́съ даде́ся благода́ть по мѣ́рѣ дарова́нiя Христо́ва. - Тѣ́мже глаго́летъ: воз­ше́дъ на высоту́, плѣни́лъ еси́ плѣ́нъ, и даде́ дая́нiя человѣ́комъ. - А е́же, взы́де, что́ е́сть, то́чiю я́ко и сни́де пре́жде въ до́лнѣйшыя страны́ земли́? - Сше́дый, то́й е́сть и воз­ше́дый превы́ше всѣ́хъ небе́съ, да испо́лнитъ вся́ческая. - И то́й да́лъ е́сть о́вы у́бо апо́столы, о́вы же проро́ки, о́вы же благовѣ́ст­ники, о́вы же па́стыри и учи́тели, - къ соверше́нiю святы́хъ, въ дѣ́ло служе́нiя, въ созида́нiе тѣ́ла Христо́ва, - до́ндеже дости́гнемъ вси́ въ со­едине́нiе вѣ́ры и позна́нiя Сы́на Бо́жiя, въ му́жа соверше́н­на, въ мѣ́ру во́зраста исполне́нiя Христо́ва: - [Зач. 225.] да не быва́емъ ктому́ младе́нцы, вла́ющеся и скита́ющеся вся́кимъ вѣ́тромъ уче́нiя, во лжи́ человѣ́честѣй, въ кова́р­ст­вѣ ко́зней льще́нiя: - и́стин­ству­ю­ще же въ любви́, да воз­расти́мъ въ него́ вся́ческая, и́же е́сть глава́ Христо́съ, - изъ него́же все́ тѣ́ло, составля́емо и счинѣва́емо при­­ли́чнѣ вся́цѣмъ осяза́нiемъ подая́нiя, по дѣ́й­ст­ву въ мѣ́рѣ еди́ныя ко­ея́ждо ча́сти, воз­раще́нiе тѣ́ла твори́тъ въ созда́нiе самаго́ себе́ любо­́вiю. - [Зач. 226.] Сiе́ у́бо глаго́лю и послу́ше­ст­вую о Го́сподѣ, ктому́ не ходи́ти ва́мъ, я́коже и про́чiи язы́цы хо́дятъ въ суетѣ́ ума́ и́хъ, - помраче́ни смы́сломъ, су́ще от­чужде́ни от­ жи́зни Бо́жiя, за невѣ́же­с­т­во су́щее въ ни́хъ, за окамене́нiе серде́цъ и́хъ: - и́же въ неча́янiе вло́жшеся, преда́ша себе́ студодѣя́нiю, въ дѣ́ланiе вся́кiя нечистоты́ въ лихо­има́нiи. - Вы́ же не та́ко позна́сте Христа́: - а́ще у́бо {поне́же} слы́шасте его́ и о не́мъ научи́стеся, я́коже е́сть и́стина о Иису́сѣ: - от­ложи́ти ва́мъ, по пе́рвому житiю́, ве́тхаго человѣ́ка, тлѣ́ющаго въ по́хотехъ преле́стныхъ, - обновля́тися же ду́хомъ ума́ ва́­шего, - и облещи́ся въ но́ваго человѣ́ка, со́здан­наго по Бо́гу въ пра́вдѣ и въ преподо́бiи и́стины. - [Зач. 227.] Тѣ́мже от­ло́жше лжу́, глаго́лите и́стину кі́йждо ко и́скрен­нему сво­ему́, зане́ есмы́ дру́гъ дру́гу у́дове. - Гнѣ́вайтеся и не согрѣша́йте: со́лнце да не за́йдетъ въ гнѣ́вѣ ва́­шемъ: - ниже́ дади́те мѣ́ста дiа́волу. - Крады́й ктому́ да не кра́детъ, но па́че да тружда́ет­ся, дѣ́лая сво­и́ма рука́ма благо́е, да и́мать пода́яти тре́бу­ю­щему. - Вся́ко сло́во гни́ло да не исхо́дитъ изъ у́стъ ва́шихъ, но то́чiю е́же е́сть благо къ созда́нiю вѣ́ры, да да́стъ благода́ть слы́шащымъ. - И не оскорбля́йте Ду́ха свята́го Бо́жiя, и́мже зна́менастеся въ де́нь избавле́нiя. - Вся́ка го́ресть, и гнѣ́въ, и я́рость, и кли́чь, и хула́ да во́змет­ся от­ ва́съ, со вся́кою зло́бою: - быва́йте же дру́гъ ко дру́гу бла́зи, милосе́рди, проща́юще дру́гъ дру́гу, я́коже и Бо́гъ во Христѣ́ прости́лъ е́сть ва́мъ. - [Зач. 228.] Быва́йте у́бо подража́тели Бо́гу, я́коже ча́да воз­лю́блен­ная, - и ходи́те въ любви́, я́коже и Христо́съ воз­люби́лъ е́сть на́съ, и предаде́ себе́ за ны́ при­­ноше́нiе и же́ртву Бо́гу въ воню́ благо­уха́нiя. - Блу́дъ же и вся́ка нечистота́ и лихо­и́м­ст­во ниже́ да имену́ет­ся въ ва́съ, я́коже подоба́етъ святы́мъ: - и скверносло́вiе, и буесло́вiе, или́ кощу́ны, я́же неподо́бная, но па́че благодаре́нiе: - сiе́ бо да вѣ́сте, я́ко вся́къ блудни́къ, или́ нечи́стъ, или́ лихо­и́мецъ, и́же е́сть идолослужи́тель, не и́мать достоя́нiя въ ца́р­ст­вiи Христа́ и Бо́га. - Никто́же ва́съ да льсти́тъ су́етными словесы́, си́хъ бо ра́ди гряде́тъ гнѣ́въ Бо́жiй на сы́ны непокори́выя. - Не быва́йте у́бо соприча́стницы си́мъ. - Бѣ́сте бо иногда́ тма́, ны́нѣ же свѣ́тъ о Го́сподѣ: [Зач. 229.] я́коже ча́да свѣ́та ходи́те: - пло́дъ бо духо́вный е́сть во вся́цѣй благосты́ни и пра́вдѣ и и́стинѣ: - искуша́юще, что́ е́сть благо­уго́дно богови: - и не при­­обща́йтеся къ дѣло́мъ непло́днымъ тмы́, па́че же и облича́йте. - Быва́емая бо о́тай от­ ни́хъ, сра́мно е́сть и глаго́лати. - Вся́ же облича́емая от­ свѣ́та я́вляют­ся, все́ бо явля́емое свѣ́тъ е́сть: - сего́ ра́ди глаго́летъ: воста́ни, спя́й, и воскресни́ от­ ме́ртвыхъ, и освѣти́тъ тя́ Христо́съ. - Блюди́те у́бо, ка́ко опа́сно хо́дите, не я́коже нему́дри, но я́коже прему́дри, - иску́пу­ю­ще вре́мя, я́ко дні́е лука́ви су́ть. - Сего́ ра́ди не быва́йте несмы́слен­ни, но разумѣва́йте, что́ е́сть во́ля Бо́жiя. - И не упива́йтеся вино́мъ, въ не́мже е́сть блу́дъ: но па́че исполня́йтеся Ду́хомъ, - глаго́люще себѣ́ во псалмѣ́хъ и пѣ́нiихъ и пѣ́снехъ духо́вныхъ, воспѣва́юще и пою́ще въ сердца́хъ ва́шихъ Го́сподеви, - [Зач. 230.] благодаря́ще всегда́ о всѣ́хъ о и́мени Го́спода на́­шего Иису́са Христа́ Бо́гу и Отцу́, - повину́ющеся дру́гъ дру́гу въ стра́сѣ Бо́жiи. - Жены́, сво­и́мъ муже́мъ повину́йтеся, я́коже Го́споду, - зане́ му́жъ глава́ е́сть жены́, я́коже и Христо́съ глава́ це́ркве, и то́й е́сть спаси́тель тѣ́ла: - но я́коже це́рковь повину́ет­ся Христу́, та́кожде и жены́ сво­и́мъ муже́мъ во все́мъ. - [Зач. 231.] Му́жiе, люби́те своя́ жены́, я́коже и Христо́съ воз­люби́ це́рковь, и себе́ предаде́ за ню́, - да освяти́тъ ю́, очи́стивъ ба́нею во́дною въ глаго́лѣ: - да предста́витъ ю́ себѣ́ сла́вну це́рковь, не иму́щу скве́рны, или́ поро́ка, или́ нѣ́что от­ таковы́хъ, но да бу́детъ свя́та и непоро́чна. - Та́ко до́лжни су́ть му́жiе люби́ти своя́ жены́, я́ко своя́ тѣлеса́: любя́й [бо] свою́ жену́, себе́ сама́го лю́битъ. - Никто́же бо когда́ свою́ пло́ть воз­ненави́дѣ, но пита́етъ и грѣ́етъ ю́, я́коже и Госпо́дь це́рковь: - зане́ у́ди есмы́ тѣ́ла его́, от­ пло́ти его́ и от­ косте́й его́. - Сего́ ра́ди оста́витъ человѣ́къ отца́ сво­его́ и ма́терь, и при­­лѣ́пит­ся къ женѣ́ сво­е́й, и бу́дета два́ въ пло́ть еди́ну. - Та́йна сiя́ велика́ е́сть: а́зъ же глаго́лю во Христа́ и во це́рковь. - [Зач. 232.] Оба́че и вы́, по еди́ному кі́йждо свою́ жену́ си́це да лю́битъ, я́коже [и] себе́: а жена́ да бо­и́т­ся [сво­его́] му́жа. - Ча́да, послу́шайте сво́ихъ роди́телей о Го́сподѣ: сiе́ бо е́сть пра́ведно. - Чти́ отца́ тво­его́ и ма́терь: я́же е́сть за́повѣдь пе́рвая во обѣтова́нiи: - да бла́го ти́ бу́детъ, и бу́деши долголѣ́тенъ на земли́. - И отцы́, не раздража́йте ча́дъ сво­и́хъ, но воспитова́йте и́хъ въ наказа́нiи и уче́нiи Госпо́дни. - Раби́, послу́шайте госпо́дiй [сво­и́хъ] по пло́ти со стра́хомъ и тре́петомъ, въ простотѣ́ се́рдца ва́­шего, я́коже [и] Христа́, - не предъ очи́ма то́чiю рабо́та­ю­ще я́ко человѣко­уго́дницы, но я́коже раби́ Христо́вы, творя́ще во́лю Бо́жiю от­ души́, - со благоразу́мiемъ служа́ще я́коже Го́споду, а не [я́ко] человѣ́комъ, - вѣ́дяще, я́ко кі́йждо, е́же а́ще сотвори́тъ благо́е, сiе́ прiи́метъ от­ Го́спода, а́ще ра́бъ, а́ще свобо́дь. - И госпо́дiе, та́яжде твори́те къ ни́мъ, послабля́юще [и́мъ] преще́нiя, вѣ́дуще, я́ко и ва́мъ самѣ́мъ и тѣ́мъ Госпо́дь е́сть на небесѣ́хъ, и обинове́нiя лица́ нѣ́сть у него́. - [Зач. 233.] Про́чее же, бра́тiе моя́, воз­мога́йте во Го́сподѣ и въ держа́вѣ крѣ́пости его́: - облецы́теся во вся́ ору́жiя Бо́жiя, я́ко воз­мощи́ ва́мъ ста́ти проти́ву ко́знемъ дiа́волскимъ, - я́ко нѣ́сть на́ша бра́нь къ {проти́ву} кро́ви и пло́ти, но къ нача́ломъ, и ко власте́мъ [и] къ мiродержи́телемъ тмы́ вѣ́ка сего́, къ духово́мъ зло́бы поднебе́снымъ. - Сего́ ра́ди прiими́те вся́ ору́жiя Бо́жiя, да воз­мо́жете проти́витися въ де́нь лю́тъ и вся́ содѣ́яв­ше ста́ти. - Ста́ните у́бо препоя́сани чресла́ ва́ша и́стиною, и обо́лкшеся въ броня́ пра́вды, - и обу́в­ше но́зѣ во угото́ванiе благовѣ­ст­вова́нiя ми́ра: - надъ всѣ́ми же воспрiи́мше щи́тъ вѣ́ры, въ не́мже воз­мо́жете вся́ стрѣ́лы лука́ваго разжже́н­ныя угаси́ти: - и шле́мъ спасе́нiя воспрiими́те, и ме́чь духо́вный, и́же е́сть глаго́лъ Бо́жiй: - [Зач. 234.] вся́кою моли́твою и моле́нiемъ моля́щеся на вся́ко вре́мя ду́хомъ, и въ сiе́ и́стое бдя́ще во вся́комъ терпѣ́нiи и моли́твѣ о всѣ́хъ святы́хъ - и о мнѣ́, да да́ст­ся ми́ сло́во во от­верзе́нiе у́стъ мо­и́хъ, съ дерзнове́нiемъ сказа́ти та́йну благовѣ­ст­вова́нiя, - о не́мже посо́л­ст­вую во у́захъ, да въ не́мъ дерза́ю, я́коже подоба́етъ ми́ глаго́лати. - Да увѣ́сте же и вы́, я́же о мнѣ́, что́ дѣ́лаю, вся́ ска́жетъ ва́мъ тихи́къ, воз­лю́блен­ный бра́тъ и вѣ́ренъ служи́тель о Го́сподѣ, - его́же посла́хъ къ ва́мъ на сiе́ и́стое, да увѣ́сте, я́же о на́съ, и да утѣ́шитъ сердца́ ва́ша. - Ми́ръ бра́тiи и любо­́вь съ вѣ́рою от­ Бо́га Отца́ и Го́спода Иису́са Христа́. - Благода́ть со всѣ́ми лю́бящими Го́спода на́­шего Иису́са Христа́ въ неистлѣ́нiи. Ами́нь. Коне́цъ посла́нiю е́же ко Ефесе́емъ: и́мать въ себѣ́ гла́въ 6, зача́лъ же церко́вныхъ 19.