К коло́ссянам, Глава 3

- [Зач. 249А.] Павел, волею Божиею Апостол Иисуса Христа, и Тимофей брат, - находящимся в Колоссах святым и верным братиям во Христе Иисусе: - [Зач. 249Б.] благодать вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа. Благодарим Бога и Отца Господа нашего Иисуса Христа, всегда молясь о вас, - услышав о вере вашей во Христа Иисуса и о любви ко всем святым, - в надежде на уготованное вам на небесах, о чем вы прежде слышали в истинном слове благовествования, - которое пребывает у вас, как и во всем мире, и приносит плод, и возрастает, как и между вами, с того дня, как вы услышали и познали благодать Божию в истине, - как и научились от Епафраса, возлюбленного сотрудника нашего, верного для вас служителя Христова, - который и известил нас о вашей любви в духе. - Посему и мы с того дня, как о сем услышали, не перестаем молиться о вас и просить, чтобы вы исполнялись познанием воли Его, во всякой премудрости и разумении духовном, - чтобы поступали достойно Бога, во всем угождая Ему, принося плод во всяком деле благом и возрастая в познании Бога, - укрепляясь всякою силою по могуществу славы Его, во всяком терпении и великодушии с радостью, - [Зач. 250.] благодаря Бога и Отца, призвавшего нас к участию в наследии святых во свете, - избавившего нас от власти тьмы и введшего в Царство возлюбленного Сына Своего, - в Котором мы имеем искупление Кровию Его и прощение грехов, - Который есть образ Бога невидимого, рожденный прежде всякой твари; - ибо Им создано всё, что на небесах и что на земле, видимое и невидимое: престолы ли, господства ли, начальства ли, власти ли, – все Им и для Него создано; - и Он есть прежде всего, и все Им стои́т. - [Зач. 251.] И Он есть глава тела Церкви; Он – начаток, первенец из мертвых, дабы иметь Ему во всем первенство, - ибо благоугодно было Отцу, чтобы в Нем обитала всякая полнота, - и чтобы посредством Его примирить с Собою все, умиротворив через Него, Кровию креста Его, и земное и небесное. - И вас, бывших некогда отчужденными и врагами, по расположению к злым делам, - ныне примирил в теле Плоти Его, смертью Его, чтобы представить вас святыми и непорочными и неповинными пред Собою, - если только пребываете тверды и непоколебимы в вере и не отпадаете от надежды благовествования, которое вы слышали, которое возвещено всей твари поднебесной, которого я, Павел, сделался служителем. - [Зач. 252.] Ныне радуюсь в страданиях моих за вас и восполняю недостаток в плоти моей скорбей Христовых за Тело Его, которое есть Церковь, - которой сделался я служителем по домостроительству Божию, вверенному мне для вас, чтобы исполнить слово Божие, - тайну, сокрытую от веков и родов, ныне же открытую святым Его, - Которым благоволил Бог показать, какое богатство славы в тайне сей для язычников, которая есть Христос в вас, упование славы, - Которого мы проповедуем, вразумляя всякого человека и научая всякой премудрости, чтобы представить всякого человека совершенным во Христе Иисусе; - для чего я и тружусь и подвизаюсь силою Его, действующею во мне могущественно. - [Зач. 253.] Желаю, чтобы вы знали, какой подвиг имею я ради вас и ради тех, которые в Лаодикии и Иераполе, и ради всех, кто не видел лица моего в плоти, - дабы утешились сердца их, соединенные в любви для всякого богатства совершенного разумения, для познания тайны Бога и Отца и Христа, - в Котором сокрыты все сокровища премудрости и ведения. - Это говорю я для того, чтобы кто-нибудь не прельстил вас вкрадчивыми словами; - ибо хотя я и отсутствую телом, но духом нахожусь с вами, радуясь и видя ваше благоустройство и твердость веры вашей во Христа. - Посему, как вы приняли Христа Иисуса Господа, так и ходи́те в Нем, - будучи укоренены и утверждены в Нем и укреплены в вере, как вы научены, преуспевая в ней с благодарением. - [Зач. 254.] Смотрите, братия, чтобы кто не увлек вас философиею и пустым обольщением, по преданию человеческому, по стихиям мира, а не по Христу; - ибо в Нем обитает вся полнота Божества телесно, - и вы имеете полноту в Нем, Который есть глава всякого начальства и власти. - В Нем вы и обрезаны обрезанием нерукотворенным, совлечением греховного тела плоти, обрезанием Христовым; - быв погребены с Ним в крещении, в Нем вы и совоскресли верою в силу Бога, Который воскресил Его из мертвых, - [Зач. 255.] и вас, которые были мертвы во грехах и в необрезании плоти вашей, оживил вместе с Ним, простив нам все грехи, - истребив учением бывшее о нас рукописание, которое было против нас, и Он взял его от среды и пригвоздил ко кресту; - отняв силы у начальств и властей, властно подверг их позору, восторжествовав над ними Собою. - Итак никто да не осуждает вас за пищу, или питие, или за какой-нибудь праздник, или новомесячие, или субботу: - это есть тень будущего, а тело – во Христе. - Никто да не обольщает вас самовольным смиренномудрием и служением Ангелов, вторгаясь в то, чего не видел, безрассудно надмеваясь плотским своим умом - и не держась главы, от которой все тело, составами и связями будучи соединяемо и скрепляемо, растет возрастом Божиим. - [Зач. 256.] Итак, если вы со Христом умерли для стихий мира, то для чего вы, как живущие в мире, держитесь постановлений: - «не прикасайся», «не вкушай», «не дотрагивайся» - (что все истлевает от употребления), по заповедям и учению человеческому? - Это имеет только вид мудрости в самовольном служении, смиренномудрии и изнурении тела, в некотором небрежении о насыщении плоти. - Итак, если вы воскресли со Христом, то ищите горнего, где Христос сидит одесную Бога; - о горнем помышляйте, а не о земном. - Ибо вы умерли, и жизнь ваша сокрыта со Христом в Боге. - [Зач. 257.] Когда же явится Христос, жизнь ваша, тогда и вы явитесь с Ним во славе. - Итак, умертвите земные члены ваши: блуд, нечистоту, страсть, злую похоть и любостяжание, которое есть идолослужение, - за которые гнев Божий грядет на сынов противления, - в которых и вы некогда обращались, когда жили между ними. - А теперь вы отложите все: гнев, ярость, злобу, злоречие, сквернословие уст ваших; - не говорите лжи друг другу, совлекшись ветхого человека с делами его - и облекшись в нового, который обновляется в познании по образу Создавшего его, - где нет ни Еллина, ни Иудея, ни обрезания, ни необрезания, варвара, Скифа, раба, свободного, но все и во всем Христос. - [Зач. 258.] Итак облекитесь, как избранные Божии, святые и возлюбленные, в милосердие, благость, смиренномудрие, кротость, долготерпение, - снисходя друг другу и прощая взаимно, если кто на кого имеет жалобу: как Христос простил вас, так и вы. - Более же всего облекитесь в любовь, которая есть совокупность совершенства. - И да владычествует в сердцах ваших мир Божий, к которому вы и призваны в одном теле, и будьте дружелюбны. - Слово Христово да вселяется в вас обильно, со всякою премудростью; научайте и вразумляйте друг друга псалмами, славословием и духовными песнями, во благодати воспевая в сердцах ваших Господу. - [Зач. 259.] И всё, что вы делаете, словом или делом, всё делайте во имя Господа Иисуса Христа, благодаря через Него Бога и Отца. - Жены, повинуйтесь мужьям своим, как прилично в Господе. - Мужья, любите своих жен и не будьте к ним суровы. - Дети, будьте послушны родителям вашим во всем, ибо это благоугодно Господу. - Отцы, не раздражайте детей ваших, дабы они не унывали. - Рабы, во всем повинуйтесь господам вашим по плоти, не в глазах только служа им, как человекоугодники, но в простоте сердца, боясь Бога. - И всё, что делаете, делайте от души, как для Господа, а не для человеков, - зная, что в воздаяние от Господа получите наследие, ибо вы служите Господу Христу. - А кто неправо поступит, тот получит по своей неправде, у Него нет лицеприятия. - Господа́, оказывайте рабам должное и справедливое, зная, что и вы имеете Господа на небесах. - [Зач. 260А.] Будьте постоянны в молитве, бодрствуя в ней с благодарением. - Молитесь также и о нас, чтобы Бог отверз нам дверь для слова, возвещать тайну Христову, за которую я и в узах, - дабы я открыл ее, как должно мне возвещать. - [Зач. 260Б.] Со внешними обходитесь благоразумно, пользуясь временем. - Слово ваше да будет всегда с благодатию, приправлено солью, дабы вы знали, как отвечать каждому. - О мне всё скажет вам Тихик, возлюбленный брат и верный служитель и сотрудник в Господе, - которого я для того послал к вам, чтобы он узнал о ваших обстоятельствах и утешил сердца ваши, - с Онисимом, верным и возлюбленным братом нашим, который от вас. Они расскажут вам о всем здешнем. - [Зач. 261.] Приветствует вас Аристарх, заключенный вместе со мною, и Марк, племянник Варнавы (о котором вы получили приказания: если придет к вам, примите его), - также Иисус, прозываемый Иустом, оба из обрезанных. Они – единственные сотрудники для Царствия Божия, бывшие мне отрадою. - Приветствует вас Епафрас ваш, раб Иисуса Христа, всегда подвизающийся за вас в молитвах, чтобы вы пребыли совершенны и исполнены всем, что угодно Богу. - Свидетельствую о нем, что он имеет великую ревность и заботу о вас и о находящихся в Лаодикии и Иераполе. - Приветствует вас Лука, врач возлюбленный, и Димас. - Приветствуйте братьев в Лаодикии, и Нимфана, и домашнюю церковь его. - Когда это послание прочитано будет у вас, то распорядитесь, чтобы оно было прочитано и в Лаодикийской церкви; а то, которое из Лаодикии, прочитайте и вы. - Скажите Архиппу: смотри, чтобы тебе исполнить служение, которое ты принял в Господе. - Приветствие моею рукою, Павловою. Помните мои узы. Благодать со всеми вами. Аминь.
- [Зач. 249А.] Па́велъ, апо́столъ Иису́съ Христо́въ во́лею Бо́жiею, и тимоѳе́й бра́тъ, - су́щымъ въ колосса́ехъ святы́мъ и вѣ́рнымъ бра́тiямъ о Христѣ́ Иису́сѣ: - [Зач. 249Б.] благода́ть ва́мъ и ми́ръ от­ Бо́га Отца́ на́­шего, и Го́спода Иису́са Христа́. Благодари́мъ Бо́га и Отца́ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, всегда́ о ва́съ моля́щеся, - слы́шав­ше вѣ́ру ва́шу, я́же о Христѣ́ Иису́сѣ, и любо­́вь, ю́же и́мате ко всѣ́мъ святы́мъ, - за упова́нiе от­ложе́н­ное ва́мъ на небесѣ́хъ, е́же пре́жде слы́шасте въ словеси́ и́стины благовѣ­ст­вова́нiя, - су́щаго въ ва́съ, я́коже и во все́мъ мíрѣ: и е́сть плодоно́сно и расти́мо, я́коже и въ ва́съ, от­ него́же дне́ слы́шасте и разумѣ́сте благода́ть Бо́жiю во и́стинѣ: - я́коже и увѣ́дѣсте от­ епафра́са, воз­лю́блен­наго сорабо́тника на́­шего, и́же е́сть вѣ́ренъ о ва́съ служи́тель Христо́въ, - и́же и яви́ на́мъ ва́шу любо­́вь въ ду́сѣ. - Сего́ ра́ди и мы́, от­ него́же дне́ слы́шахомъ, не престае́мъ о ва́съ моля́щеся и прося́ще, да испо́лнитеся въ ра́зумѣ во́ли его́, во вся́цѣй прему́дрости и ра́зумѣ духо́внѣмъ, - я́ко ходи́ти ва́мъ досто́инѣ Бо́гу во вся́цѣмъ угожде́нiи [и] вся́цѣмъ дѣ́лѣ бла́зѣ, плодонося́ще и воз­раста́юще въ ра́зумѣ Бо́жiи, - вся́кою си́лою воз­мога́юще по держа́вѣ сла́вы его́, во вся́цѣмъ терпѣ́нiи и долготерпѣ́нiи съ ра́достiю, - [Зач. 250.] благодаря́ще Бо́га и Отца́, при­­зва́в­шаго ва́съ въ при­­ча́стiе наслѣ́дiя святы́хъ во свѣ́тѣ, - и́же изба́ви на́съ от­ вла́сти те́мныя и преста́ви въ ца́р­ст­во Сы́на любве́ сво­ея́, - о не́мже и́мамы избавле́нiе кро́вiю его́ и оставле́нiе грѣ́ховъ, - и́же е́сть о́бразъ Бо́га неви́димаго, перворожде́нъ всея́ тва́ри: - я́ко тѣ́мъ создана́ бы́ша вся́ческая, я́же на небеси́ и я́же на земли́, ви́димая и неви́димая, а́ще престо́ли, а́ще госпо́д­ст­вiя, а́ще нача́ла, а́ще вла́сти: вся́ческая тѣ́мъ и о не́мъ созда́шася: - и то́й е́сть пре́жде всѣ́хъ, и вся́ческая въ не́мъ состоя́т­ся. - [Зач. 251.] И то́й е́сть глава́ тѣ́лу це́ркве, и́же е́сть нача́токъ, перворожде́нъ изъ ме́ртвыхъ, я́ко да бу́детъ во всѣ́хъ то́й пе́рвен­ствуя: - я́ко въ не́мъ благо­изво́ли всему́ исполне́нiю всели́тися, - и тѣ́мъ при­­мири́ти вся́ческая къ себѣ́, умиротвори́въ кро́вiю кре́ста́ его́, чрезъ него́, а́ще земна́я, а́ще ли небе́сная. - И ва́съ, иногда́ су́щихъ от­чужде́н­ныхъ и враго́въ помышле́ньми въ дѣ́лѣхъ лука́выхъ, - ны́нѣ же при­­мири́ въ тѣ́лѣ пло́ти его́ сме́ртiю его́, предста́вити ва́съ святы́хъ и непоро́чныхъ и непови́н­ныхъ предъ собо́ю, - а́ще у́бо пребыва́ете въ вѣ́рѣ основа́ни и тве́рди, и неподви́жими от­ упова́нiя благовѣ­ст­вова́нiя, е́же слы́шасте, проповѣ́дан­ное все́й тва́ри поднебе́снѣй, ему́же бы́хъ а́зъ па́велъ служи́тель. - [Зач. 252.] Ны́нѣ ра́дуюся во страда́нiихъ мо­и́хъ о ва́съ, я́ко исполня́ю лише́нiе скорбе́й Христо́выхъ во пло́ти мо­е́й за тѣ́ло его́, е́же е́сть це́рковь, - е́йже бы́хъ а́зъ служи́тель по смотре́нiю Бо́жiю, да́н­ному мнѣ́ въ ва́съ, испо́лнити сло́во Бо́жiе, - та́йну сокрове́н­ную от­ вѣ́къ и от­ родо́въ: ны́нѣ же яви́ся святы́мъ его́, - и́мже восхотѣ́ Бо́гъ сказа́ти, ко́е бога́т­ст­во сла́вы та́йны сея́ во язы́цѣхъ, и́же е́сть Христо́съ въ ва́съ, упова́нiе сла́вы, - его́же мы́ проповѣ́дуемъ, наказу́юще вся́каго человѣ́ка и уча́ще вся́цѣй прему́дрости, да предста́вимъ вся́каго человѣ́ка соверше́н­на о Христѣ́ Иису́сѣ: - въ не́мже и тружда́юся и подвиза́юся по дѣ́й­ст­ву его́ дѣ́й­ст­вуемому во мнѣ́ си́лою. - [Зач. 253.] Хощу́ у́бо ва́съ вѣ́дѣти, коли́къ по́двигъ и́мамъ о ва́съ и о су́щихъ въ лаодикі́и и во иерапо́ли, и ели́цы не ви́дѣша лица́ мо­его́ во пло́ти, - да утѣ́шат­ся сердца́ и́хъ, сне́мшихся въ любви́ и во вся́цѣмъ бога́т­ст­вѣ извѣще́нiя разу́ма, въ позна́нiе та́йны Бо́га и Отца́ и Христа́, - въ не́мже су́ть вся́ сокро́вища прему́дрости и разу́ма сокрове́н­на. - Сiе́ же глаго́лю, да никто́же ва́съ прельсти́тъ въ словопрѣ́нiи: - а́ще бо и пло́тiю от­стою́, но ду́хомъ съ ва́ми е́смь, ра́дуяся и ви́дя ва́шъ чи́нъ и утвержде́нiе ва́­шея вѣ́ры, я́же во Христа́. - Я́коже у́бо прiя́сте Христа́ Иису́са Го́спода, [та́кожде] въ не́мъ ходи́те, - укорене́ни и назда́ни въ не́мъ и извѣ́­ст­вовани вѣ́рою, я́коже научи́стеся, избы́точе­ст­ву­ю­ще въ не́й благодаре́нiемъ. - [Зач. 254.] [Бра́тiе,] блюди́теся, да никто́же ва́съ бу́детъ прельща́я филосо́фiею и тще́тною ле́стiю, по преда́нiю человѣ́ческому, по стихі́амъ мíра, а не по Христѣ́: - я́ко въ то́мъ живе́тъ вся́ко исполне́нiе Боже­ст­ва́ тѣле́снѣ: - и да бу́дете въ не́мъ испо́лнени, и́же е́сть глава́ вся́кому нача́лу и вла́сти: - о не́мже и обрѣ́зани бы́сте обрѣ́занiемъ нерукотворе́н­нымъ, въ совлече́нiи тѣ́ла грѣхо́внаго пло́ти, во обрѣ́занiи Христо́вѣ, - спогре́бшеся ему́ креще́нiемъ: о не́мже и совоста́сте вѣ́рою дѣ́й­ст­вiя Бо́га, воскреси́в­шаго его́ изъ ме́ртвыхъ: - [Зач. 255.] и ва́съ, ме́ртвыхъ су́щихъ въ прегрѣше́нiихъ и въ необрѣ́занiи пло́ти ва́­шея, сооживи́лъ е́сть съ ни́мъ, дарова́въ на́мъ вся́ прегрѣше́нiя, - истреби́въ е́же на на́съ рукописа́нiе уче́ньми, е́же бѣ́ сопроти́вно на́мъ, и то́ взя́тъ от­ среды́, при­­гвоз­ди́въ е́ на кре́стѣ́: - совле́къ нача́ла и вла́сти, изведе́ въ позо́ръ дерзнове́нiемъ, изобличи́въ и́хъ въ себѣ́ {побѣди́въ и́хъ на не́мъ}. - Да никто́же у́бо ва́съ осужда́етъ о яде́нiи, или́ о питiи́, или́ о ча́сти пра́здника, или́ о новоме́сячiихъ, или́ о суббо́тахъ: - я́же су́ть стѣ́нь гряду́щихъ, тѣ́ло же Христо́во. - Никто́же ва́съ да прельща́етъ изволе́н­нымъ ему́ смиреному́дрiемъ и слу́жбою а́нгеловъ, я́же не увѣ́дѣ учя́, [[въ тѣ́хъ] ходя́], безъ ума́ {всу́е} дмя́ся от­ ума́ пло́ти сво­ея́, - а не держя́ главы́, изъ нея́же все́ тѣ́ло, соста́вы и со­у́зы пода́емо и сне́млемо, расти́тъ воз­раще́нiе Бо́жiе. - [Зач. 256.] А́ще у́бо умро́сте со Христо́мъ от­ стихі́й мíра, почто́ а́ки живу́ще въ мíрѣ стяза́етеся? - Не косни́ся, ниже́ вкуси́, ниже́ осяжи́: - я́же су́ть вся́ во истлѣ́нiе употребле́нiемъ, по за́повѣдемъ и уче́ниемъ человѣ́ческимъ: - я́же су́ть сло́во у́бо иму́ща прему́дрости въ самово́льнѣй слу́жбѣ и смиреному́дрiи и непощадѣ́нiи тѣ́ла, не въ че́сти ко́­ей къ сы́тости пло́ти. - А́ще у́бо воскресну́сте со Христо́мъ, вы́шнихъ ищи́те, идѣ́же е́сть Христо́съ о десну́ю Бо́га сѣдя́: - го́рняя му́др­ст­вуйте, [а] не земна́я. - Умро́сте бо, и живо́тъ ва́шъ сокрове́нъ е́сть со Христо́мъ въ Бо́зѣ: - [Зач. 257.] егда́ [же] Христо́съ яви́т­ся, живо́тъ ва́шъ, тогда́ и вы́ съ ни́мъ явите́ся въ сла́вѣ. - Умертви́те у́бо у́ды ва́шя, я́же на земли́: блу́дъ, нечистоту́, стра́сть, по́хоть злу́ю и лихо­има́нiе, е́же е́сть идолослуже́нiе, - и́хже ра́ди гряде́тъ гнѣ́въ Бо́жiй на сы́ны противле́нiя, - въ ни́хже и вы́ иногда́ ходи́сте, егда́ живя́сте въ ни́хъ. - Ны́нѣ же от­ложи́те и вы́ та́ вся́: гнѣ́въ, я́рость, зло́бу, хуле́нiе, срамосло́вiе от­ у́стъ ва́шихъ: - не лжи́те дру́гъ на дру́га, совле́кшеся ве́тхаго человѣ́ка съ дѣя́ньми его́ - и обле́кшеся въ но́ваго, обновля́емаго въ ра́зумъ по о́бразу созда́в­шаго его́, - идѣ́же нѣ́сть е́ллинъ, ни Иуде́й, обрѣ́занiе и необрѣ́занiе, ва́рваръ и ски́ѳъ, ра́бъ и свобо́дь, но вся́ческая и во всѣ́хъ Христо́съ. - [Зач. 258.] Облецы́теся у́бо я́коже избра́н­нiи Бо́жiи, святи и воз­лю́блен­ни, во утро́бы щедро́тъ, бла́гость, смиреному́дрiе, кро́тость и долготерпѣ́нiе, - прiе́млюще дру́гъ дру́га и проща́юще себѣ́, а́ще кто́ на кого́ и́мать порече́нiе: я́коже и Христо́съ прости́лъ е́сть ва́мъ, та́ко и вы́. - Надъ всѣ́ми же си́ми [стяжи́те] любо­́вь, я́же е́сть со­у́зъ соверше́н­ства: - и ми́ръ Бо́жiй да водворя́ет­ся въ сердца́хъ ва́шихъ, въ о́ньже и зва́ни бы́сте во еди́номъ тѣ́лѣ: и благода́рни быва́йте. - Сло́во Христо́во да вселя́ет­ся въ ва́съ бога́тно, во вся́кой прему́дрости: уча́ще и вразумля́юще себе́ самѣ́хъ во псалмѣ́хъ и пѣ́нiихъ и пѣ́снехъ духо́вныхъ, во благода́ти пою́ще въ сердца́хъ ва́шихъ Го́сподеви. - [Зач. 259.] И все́, е́же а́ще что́ творите́ сло́вомъ или́ дѣ́ломъ, вся́ во и́мя Го́спода Иису́са Христа́, благодаря́ще Бо́га и Отца́ тѣ́мъ. - Жены́, повину́йтеся сво­и́мъ му́жемъ, я́коже подоба́етъ о Го́сподѣ. - Му́жiе, люби́те жены́ ва́шя, и не огорча́йтеся къ ни́мъ. - Ча́да, послу́шайте роди́телей [сво­и́хъ] во все́мъ: сiе́ бо уго́дно е́сть Го́сподеви. - Отцы́, не раздра́жайте ча́дъ ва́шихъ, да не уныва́ютъ. - Раби́, послу́шайте по всему́ плотски́хъ госпо́дiй [ва́шихъ], не предъ очи́ма то́чiю рабо́та­ю­ще а́ки человѣко­уго́дницы, но въ простотѣ́ се́рдца, боя́щеся Бо́га. - И вся́ко, е́же а́ще что́ творите́, от­ души́ дѣ́лайте, я́коже Го́споду, а не человѣ́комъ, - вѣ́дяще, я́ко от­ Го́спода прiи́мете воз­дая́нiе достоя́нiя: Го́споду бо Христу́ рабо́таете. - А оби́дяй воспрiи́метъ, е́же оби́дѣ: и нѣ́сть лица́ обинове́нiя. - Госпо́дiе, пра́вду и уравне́нiе рабо́мъ подава́йте, вѣ́дяще, я́ко и вы́ и́мате Го́спода на небесѣ́хъ. - [Зач. 260А.] Въ моли́твѣ терпи́те, бо́др­ст­ву­ю­ще въ не́й со благодаре́нiемъ: - моля́щеся и о на́съ вку́пѣ, да Бо́гъ от­ве́рзетъ на́мъ две́ри сло́ва, проглаго́лати та́йну Христо́ву, ея́же ра́ди и свя́занъ е́смь: - да явлю́ ю́, я́коже подоба́етъ ми́ глаго́лати. - [Зач. 260Б.] Въ прему́дрости ходи́те ко внѣ́шнимъ, вре́мя искупу́юще. - Сло́во ва́­ше [да быва́етъ] всегда́ во благода́ти, со́лiю ра­ст­воре́но, вѣ́дѣти, ка́ко подоба́етъ ва́мъ еди́ному кому́ждо от­вѣщава́ти. - Я́же о мнѣ́, вся́ ска́жетъ ва́мъ тихи́къ, воз­лю́блен­ный бра́тъ и вѣ́ренъ служи́тель и сорабо́тникъ о Го́сподѣ, - его́же посла́хъ къ ва́мъ на се́ и́стое, да разумѣ́етъ я́же о ва́съ и утѣ́шитъ сердца́ ва́ша, - со они́симомъ, вѣ́рнымъ и воз­лю́блен­нымъ бра́томъ на́шимъ, и́же е́сть от­ ва́съ: вся́ ва́мъ ска́жутъ, я́же здѣ́. - [Зач. 261.] Цѣлу́етъ вы́ Ариста́рхъ сплѣ́н­никъ мо́й, и ма́рко Анепсі́й Варна́винъ, о не́мже прiя́сте за́повѣди: а́ще прiи́детъ къ ва́мъ, прiими́те его́: - и иису́съ нарече́н­ный Иу́стъ, су́щiй от­ обрѣ́занiя: сі́и еди́ни споспѣ́шницы во ца́р­ст­во Бо́жiе, и́же бы́ша ми́ утѣше́нiе. - Цѣлу́етъ вы́ епафра́съ, и́же от­ ва́съ, ра́бъ Иису́са Христа́, всегда́ подвиза́яйся о ва́съ въ моли́твахъ, да бу́дете соверше́ни и испо́лнени во вся́цѣй во́ли Бо́жiей. - Свидѣ́тел­ст­вую бо о не́мъ, я́ко и́мать ре́вность мно́гу [и болѣ́знь] о ва́съ и о су́щихъ въ лаодикі́и и во иерапо́ли. - Цѣлу́етъ вы́ лу́ка вра́чь воз­лю́блен­ный, и дима́съ. - Цѣлу́йте бра́тiю су́щую въ лаодикі́и, и нимфа́на, и дома́шнюю его́ це́рковь. - И егда́ прочте́т­ся посла́нiе сiе́ у ва́съ, сотвори́те, да и въ лаодикі́йстѣй це́ркви прочте́но бу́детъ, и напи́саное от­ лаодикі́и да и вы́ прочте́те. - И рцы́те архи́ппу: блюди́ служе́нiе, е́же прiя́лъ еси́ о Го́сподѣ, да доверши́ши е́. - Цѣлова́нiе мо­е́ю руко́ю па́влею. Помина́йте моя́ у́зы. Благода́ть со [всѣ́ми] ва́ми. Ами́нь. Коне́цъ посла́нiю е́же къ колосса́емъ: и́мать въ себѣ́ главы́ 4, зача́лъ же церко́вныхъ 13.