Петра 1-е, Глава 5

- [Зач. 58А.] Петр, Апостол Иисуса Христа, пришельцам, рассеянным в Понте, Галатии, Каппадокии, Асии и Вифинии, избранным, - по предведению Бога Отца, при освящении от Духа, к послушанию и окроплению Кровию Иисуса Христа: благодать вам и мир да умножится. - [Зач. 58Б.] Благословен Бог и Отец Господа нашего Иисуса Христа, по великой Своей милости возродивший нас воскресением Иисуса Христа из мертвых к упованию живому, - к наследству нетленному, чистому, неувядаемому, хранящемуся на небесах для вас, - силою Божиею через веру соблюдаемых ко спасению, готовому открыться в последнее время. - О сем радуйтесь, поскорбев теперь немного, если нужно, от различных искушений, - дабы испытанная вера ваша оказалась драгоценнее гибнущего, хотя и огнем испытываемого золота, к похвале и чести и славе в явление Иисуса Христа, - Которого, не видев, любите, и Которого доселе не видя, но веруя в Него, радуетесь радостью неизреченною и преславною, - достигая наконец верою вашею спасения душ. - К сему-то спасению относились изыскания и исследования пророков, которые предсказывали о назначенной вам благодати, - исследуя, на которое и на какое время указывал сущий в них Дух Христов, когда Он предвозвещал Христовы страдания и последующую за ними славу. - Им открыто было, что не им самим, а нам служило то, что ныне проповедано вам благовествовавшими Духом Святым, посланным с небес, во что желают проникнуть Ангелы. - [Зач. 58В.] Посему, (возлюбленные,) препоясав чресла ума вашего, бодрствуя, совершенно уповайте на подаваемую вам благодать в явлении Иисуса Христа. - Как послушные дети, не сообразуйтесь с прежними похотями, бывшими в неведении вашем, - но, по примеру призвавшего вас Святаго, и сами будьте святы во всех поступках. - Ибо написано: будьте святы, потому что Я свят. - И если вы называете Отцем Того, Который нелицеприятно судит каждого по делам, то со страхом проводи́те время странствования вашего, - зная, что не тленным серебром или золотом искуплены вы от суетной жизни, преданной вам от отцов, - но драгоценною Кровию Христа, как непорочного и чистого Агнца, - предназначенного еще прежде создания мира, но явившегося в последние времена для вас, - уверовавших чрез Него в Бога, Который воскресил Его из мертвых и дал Ему славу, чтобы вы имели веру и упование на Бога. - Послушанием истине чрез Духа, очистив души ваши к нелицемерному братолюбию, постоянно люби́те друг друга от чистого сердца, - как возрожденные не от тленного семени, но от нетленного, от слова Божия, живаго и пребывающего вовек. - Ибо всякая плоть – как трава, и всякая слава человеческая – как цвет на траве: засохла трава, и цвет ее опал; - но слово Господне пребывает вовек; а это есть то слово, которое вам проповедано. - Итак, отложив всякую злобу и всякое коварство, и лицемерие, и зависть, и всякое злословие, - как новорожденные младенцы, возлюби́те чистое словесное молоко, дабы от него возрасти вам во спасение; - ибо вы вкусили, что благ Господь. - Приступая к Нему, камню живому, человеками отверженному, но Богом избранному, драгоценному, - и сами, как живые камни, устрояйте из себя дом духовный, священство святое, чтобы приносить духовные жертвы, благоприятные Богу Иисусом Христом. - Ибо сказано в Писании: вот, Я полагаю в Сионе камень краеугольный, избранный, драгоценный; и верующий в Него не постыдится. - Итак Он для вас, верующих, драгоценность, а для неверующих камень, который отвергли строители, но который сделался главою угла, камень претыкания и камень соблазна, - о который они претыкаются, не покоряясь слову, на что они и оставлены. - Но вы – род избранный, царственное священство, народ святой, люди, взятые в удел, дабы возвещать совершенства Призвавшего вас из тьмы в чудный Свой свет; - некогда не народ, а ныне народ Божий; некогда непомилованные, а ныне помилованы. - [Зач. 58Г.] Возлюбленные! прошу вас, как пришельцев и странников, удаляться от плотских похотей, восстающих на душу, - и провождать добродетельную жизнь между язычниками, дабы они за то, за что злословят вас, как злодеев, увидя добрые дела ваши, прославили Бога в день посещения. - Итак будьте покорны всякому человеческому начальству, для Господа: царю ли, как верховной власти, - правителям ли, как от него посылаемым для наказания преступников и для поощрения делающих добро, – - ибо такова есть воля Божия, чтобы мы, делая добро, заграждали уста невежеству безумных людей, – - как свободные, не как употребляющие свободу для прикрытия зла, но как рабы Божии. - Всех почитайте, братство любите, Бога бойтесь, царя чтите. - Слуги, со всяким страхом повинуйтесь господам, не только добрым и кротким, но и суровым. - Ибо то угодно Богу, если кто, помышляя о Боге, переносит скорби, страдая несправедливо. - Ибо что за похвала, если вы терпите, когда вас бьют за проступки? Но если, делая добро и страдая, терпите, это угодно Богу. - Ибо вы к тому призваны, <font color="silver" face="Arial">||</font> [Зач. 59.] потому что и Христос пострадал за нас, оставив нам пример, дабы мы шли по следам Его. - Он не сделал никакого греха, и не было лести в устах Его. - Будучи злословим, Он не злословил взаимно; страдая, не угрожал, но предавал то Судии Праведному. - Он грехи наши Сам вознес телом Своим на древо, дабы мы, избавившись от грехов, жили для правды: ранами Его вы исцелились. - Ибо вы были, как овцы блуждающие (не имея пастыря), но возвратились ныне к Пастырю и Блюстителю душ ваших. - Также и вы, жены, повинуйтесь своим мужьям, чтобы те из них, которые не покоряются слову, житием жен своих без слова приобретаемы были, - когда увидят ваше чистое, богобоязненное житие. - Да будет украшением вашим не внешнее плетение волос, не золотые уборы или нарядность в одежде, - но сокровенный сердца человек в нетленной красоте кроткого и молчаливого духа, что драгоценно пред Богом. - Так некогда и святые жены, уповавшие на Бога, украшали себя, повинуясь своим мужьям. - Так Сарра повиновалась Аврааму, называя его господином. Вы – дети ее, если делаете добро и не смущаетесь ни от какого страха. - Также и вы, мужья, обращайтесь благоразумно с женами, как с немощнейшим сосудом, оказывая им честь, как сонаследницам благодатной жизни, дабы не было вам препятствия в молитвах. - Наконец будьте все единомысленны, сострадательны, братолюбивы, милосерды, дружелюбны, смиренномудры; - не воздавайте злом за зло или ругательством за ругательство; напротив, благословляйте, зная, что вы к тому призваны, чтобы наследовать благословение. - [Зач. 60.] Ибо, кто любит жизнь и хочет видеть добрые дни, тот удерживай язык свой от зла и уста свои от лукавых речей; - уклоняйся от зла и делай добро; ищи мира и стремись к нему, - потому что очи Господа обращены к праведным и уши Его к молитве их, но лице Господне против делающих зло (чтобы истребить их с земли). - И кто сделает вам зло, если вы будете ревнителями доброго? - Но если и страдаете за правду, то вы блаженны; а страха их не бойтесь и не смущайтесь. - Господа Бога святите в сердцах ваших; будьте всегда готовы всякому, требующему у вас отчета в вашем уповании, дать ответ с кротостью и благоговением. - Имейте добрую совесть, дабы тем, за что злословят вас, как злодеев, были постыжены порицающие ваше доброе житие во Христе. - Ибо, если угодно воле Божией, лучше пострадать за добрые дела, нежели за злые; - потому что и Христос, чтобы привести нас к Богу, однажды пострадал за грехи наши, праведник за неправедных, быв умерщвлен по плоти, но ожив духом, - которым Он и находящимся в темнице духам, сойдя, проповедал, - некогда непокорным ожидавшему их Божию долготерпению, во дни Ноя, во время строения ковчега, в котором немногие, то есть восемь душ, спаслись от воды. - Так и нас ныне подобное сему образу крещение, не плотской нечистоты омытие, но обещание Богу доброй совести, спасает воскресением Иисуса Христа, - Который, восшед на небо, пребывает одесную Бога и Которому покорились Ангелы и Власти и Силы. - [Зач. 61.] Итак, как Христос пострадал за нас плотию, то и вы вооружитесь тою же мыслью; ибо страдающий плотию перестает грешить, - чтобы остальное во плоти время жить уже не по человеческим похотям, но по воле Божией. - Ибо довольно, что вы в прошедшее время жизни поступали по воле языческой, предаваясь нечистотам, похотям (мужеложству, скотоложству, помыслам), пьянству, излишеству в пище и питии и нелепому идолослужению; - почему они и дивятся, что вы не участвуете с ними в том же распутстве, и злословят вас. - Они дадут ответ Имеющему вскоре судить живых и мертвых. - Ибо для того и мертвым было благовествуемо, чтобы они, подвергшись суду по человеку плотию, жили по Богу духом. - Впрочем близок всему конец. Итак будьте благоразумны и бодрствуйте в молитвах. - Более же всего имейте усердную любовь друг ко другу, потому что любовь покрывает множество грехов. - Будьте страннолюбивы друг ко другу без ропота. - Служите друг другу, каждый тем даром, какой получил, как добрые домостроители многоразличной благодати Божией. - Говорит ли кто, говори как слова Божии; служит ли кто, служи по силе, какую дает Бог, дабы во всем прославлялся Бог через Иисуса Христа, Которому слава и держава во веки веков. Аминь. - [Зач. 62.] Возлюбленные! огненного искушения, для испытания вам посылаемого, не чуждайтесь, как приключения для вас странного, - но как вы участвуете в Христовых страданиях, радуйтесь, да и в явление славы Его возрадуетесь и восторжествуете. - Если злословят вас за имя Христово, то вы блаженны, ибо Дух Славы, Дух Божий почивает на вас. Теми Он хулится, а вами прославляется. - Только бы не пострадал кто из вас, как убийца, или вор, или злодей, или как посягающий на чужое; - а если как Христианин, то не стыдись, но прославляй Бога за такую участь. - Ибо время начаться суду с дома Божия; если же прежде с нас начнется, то какой конец непокоряющимся Евангелию Божию? - И если праведник едва спасается, то нечестивый и грешный где явится? - Итак страждущие по воле Божией да предадут Ему, как верному Создателю, души свои, делая добро. - Пастырей ваших умоляю я, сопастырь и свидетель страданий Христовых и соучастник в славе, которая должна открыться: - пасите Божие стадо, какое у вас, надзирая за ним не принужденно, но охотно и богоугодно, не для гнусной корысти, но из усердия, - и не господствуя над наследием Божиим, но подавая пример стаду; - и когда явится Пастыреначальник, вы получите неувядающий венец славы. - Также и младшие, повинуйтесь пастырям; все же, подчиняясь друг другу, облекитесь смиренномудрием, потому что Бог гордым противится, а смиренным дает благодать. - [Зач. 63.] Итак смиритесь под крепкую руку Божию, да вознесет вас в свое время. - Все заботы ваши возложи́те на Него, ибо Он печется о вас. - Трезвитесь, бодрствуйте, потому что противник ваш диавол ходит, как рыкающий лев, ища, кого поглотить. - Противостойте ему твердою верою, зная, что такие же страдания случаются и с братьями вашими в мире. - Бог же всякой благодати, призвавший нас в вечную славу Свою во Христе Иисусе, Сам, по кратковременном страдании вашем, да совершит вас, да утвердит, да укрепит, да соделает непоколебимыми. - Ему слава и держава во веки веков. Аминь. - Сие кратко написал я вам чрез Силуана, верного, как думаю, вашего брата, чтобы уверить вас, утешая и свидетельствуя, что это истинная благодать Божия, в которой вы стоите. - Приветствует вас избранная, подобно вам, церковь в Вавилоне и Марк, сын мой. - Приветствуйте друг друга лобзанием любви. Мир вам всем во Христе Иисусе. Аминь.
- [Зач. 58А.] Пе́тръ, апо́столъ Иису́съ Христо́въ, избра́н­нымъ при­­ше́лцемъ разсѣ́янiя по́нта, Галаті́и, каппадокі́и, Асі́и и виѳині́и, - по прозрѣ́нiю Бо́га Отца́, во святы́ни Ду́ха, въ послуша́нiе и кропле́нiе кро́ве Иису́съ Христо́вы: благода́ть ва́мъ и ми́ръ да умно́жит­ся. - [Зач. 58Б.] Благослове́нъ Бо́гъ и Оте́цъ Го́спода на́­шего Иису́са Христа́, и́же по мно́зей сво­е́й ми́лости порожде́й на́съ во упова́нiе жи́во воскресе́нiемъ Иису́съ Христо́вымъ от­ ме́ртвыхъ, - въ наслѣ́дiе нетлѣ́н­но и нескве́рно и неувяда́емо, соблюде́но на небесѣ́хъ ва́съ ра́ди, - и́же си́лою Бо́жiею соблюда́еми есте́ чрезъ вѣ́ру, во спасе́нiе гото́вое яви́тися во вре́мя послѣ́днее. - О не́мже ра́дуйтеся, ма́ло ны́нѣ, а́ще лѣ́по е́сть, при­­ско́рбни бы́в­ше въ разли́чныхъ напа́стѣхъ: - да искуше́нiе ва́­шея вѣ́ры многочестнѣ́йше зла́та ги́бнуща, огне́мъ же искуше́на, обря́щет­ся въ похвалу́ и че́сть и сла́ву, во от­крове́нiи Иису́съ Христо́вѣ, - его́же не ви́дѣв­ше лю́бите, [и] на него́же ны́нѣ не зря́ще, вѣ́ру­ю­ще же, ра́дуетеся ра́достiю неизглаго́лан­ною и просла́влен­ною, - прiе́млюще кончи́ну вѣ́рѣ ва́­шей, спасе́нiе душа́мъ: - о не́мже спасе́нiи взыска́ша и испыта́ша проро́цы, и́же о ва́­шей благода́ти прореко́ша, - испыта́юще, въ каково́ или́ въ ко́е вре́мя явля́ше въ ни́хъ Ду́хъ Христо́въ, пре́жде свидѣ́тел­ст­вуя о Христо́выхъ стра́сте́хъ, и о сла́вахъ, я́же по си́хъ: - и́мже от­кры́ся, я́ко не и́мъ самѣ́мъ, но на́мъ служа́ху сiя́, я́же ны́нѣ воз­вѣсти́шася ва́мъ благовѣ­ст­вова́в­шими ва́мъ Ду́хомъ святы́мъ по́слан­нымъ съ небесе́, въ ня́же жела́ютъ а́нгели при­­ни́кнути. - [Зач. 58В.] Тѣ́мже, [воз­лю́блен­нiи,] препоя́сав­ше чре́сла помышле́нiя ва́­шего, трезвя́щеся, соверше́н­нѣ упова́йте на при­­носи́мую ва́мъ благода́ть от­крове́нiемъ Иису́съ Христо́вымъ. - Я́ко ча́да послуша́нiя, не преобразу́ющеся пе́рвыми невѣ́дѣнiя ва́­шего похотѣ́нiи, - но по зва́в­шему вы́ свято́му, и са́ми святи во все́мъ житiи́ бу́дите. - Зане́ пи́сано е́сть: святи бу́дите, я́ко а́зъ свя́тъ е́смь. - И а́ще Отца́ называ́ете нелицемѣ́рно судя́ща кому́ждо по дѣ́лу, со стра́хомъ житiя́ ва́­шего вре́мя жи́тел­ст­вуйте, - вѣ́дяще, я́ко не истлѣ́н­нымъ сребро́мъ или́ зла́томъ изба́вистеся от­ су́етнаго ва́­шего житiя́ отцы́ пре́дан­наго, - но честно́ю кро́вiю я́ко а́гнца непоро́чна и пречи́ста Христа́, - предувѣ́дѣна у́бо пре́жде сложе́нiя мíра, я́вльшася же въ послѣ́дняя лѣ́та ва́съ ра́ди, - и́же его́ ра́ди вѣ́руете въ Бо́га воз­дви́гшаго его́ изъ ме́ртвыхъ и сла́ву ему́ да́в­ша, я́ко да вѣ́ра ва́ша и упова́нiе бу́детъ на Бо́га. - Ду́шы ва́шя очи́стив­ше въ послуша́нiи и́стины Ду́хомъ, въ братолю́бiе нелицемѣ́рно, от­ чи́ста се́рдца дру́гъ дру́га люби́те при­­лѣ́жно, - порожде́ни не от­ сѣ́мене истлѣ́н­на, но неистлѣ́н­на, сло́вомъ жива́го Бо́га и пребыва́юща во вѣ́ки. - Зане́ вся́ка пло́ть я́ко трава́, и вся́ка сла́ва человѣ́ча я́ко цвѣ́тъ тра́вный: и́зсше трава́, и цвѣ́тъ ея́ от­паде́: - глаго́лъ же Госпо́день пребыва́етъ во вѣ́ки. Се́ же е́сть глаго́лъ благовѣ­ст­вова́н­ный въ ва́съ. - Отло́жше у́бо вся́ку зло́бу и вся́ку ле́сть и лицемѣ́рiе и за́висть и вся́ клеветы́, - я́ко новорожде́ни младе́нцы, слове́сное и неле́стное мле́ко воз­люби́те, я́ко да о не́мъ воз­расте́те во спасе́нiе: - поне́же вкуси́сте, я́ко бла́гъ Госпо́дь. - Къ нему́же при­­ходя́ще, ка́мени жи́ву, от­ человѣ́къ у́бо уничиже́ну, от­ Бо́га же избра́ну, честну, - и са́ми я́ко ка́менiе жи́во зижди́теся во хра́мъ духо́венъ, святи́тел­ст­во свято, воз­носи́ти же́ртвы духо́вны, благопрiя́тны богови Иису́съ Христо́мъ. - Зане́ пи́сано е́сть въ писа́нiи: се́ полага́ю въ Сiо́нѣ ка́мень крае­уго́ленъ, избра́нъ, че́стенъ: и вѣ́руяй въ о́нь не постыди́т­ся. - Ва́мъ у́бо че́сть вѣ́ру­ю­щымъ, а проти́вящымся ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущiи, се́й бы́сть во главу́ у́гла, и ка́мень претыка́нiя и ка́мень собла́зна: - о не́мже и претыка́ют­ся сло́ву противля́ющiися, на не́же и положе́ни бы́ша. - Вы́ же ро́дъ избра́нъ, ца́рское свяще́нiе, язы́къ свя́тъ, лю́дiе обновле́нiя, я́ко да добродѣ́тели воз­вѣстите́ изъ тмы́ ва́съ при­­зва́в­шаго въ чу́дный сво́й свѣ́тъ: - и́же иногда́ не лю́дiе, ны́нѣ же лю́дiе Бо́жiи: и́же не поми́ловани, ны́нѣ же поми́ловани бы́сте. - [Зач. 58Г.] Возлю́блен­нiи, молю́ я́ко при­­ше́лцевъ и стра́н­никовъ, огреба́тися от­ плотски́хъ похоте́й, я́же вою́ютъ на ду́шу, - житiе́ ва́­ше иму́ще добро́ во язы́цѣхъ, да о не́мже клеве́щутъ ва́съ а́ки злодѣ́евъ, от­ до́брыхъ дѣ́лъ ви́дѣв­ше, просла́вятъ Бо́га въ де́нь посѣще́нiя. - Повини́теся у́бо вся́кому человѣ́чу созда́нiю {нача́л­ст­ву} Го́спода ра́ди: а́ще царю́, я́ко преоблада́ющу: - а́ще ли же князе́мъ, я́ко от­ него́ по́слан­нымъ, во от­мще́нiе у́бо злодѣ́емъ, въ похвалу́ же благотво́рцемъ. - Я́ко та́ко е́сть во́ля Бо́жiя, благотворя́щымъ обуздова́ти безу́мныхъ человѣ́къ невѣ́ж­ст­во: - я́ко свобо́дни, а не я́ко при­­крове́нiе иму́ще зло́бы свобо́ду, но я́ко раби́ Бо́жiи. - Всѣ́хъ почита́йте, бра́т­ст­во воз­люби́те, Бо́га бо́йтеся, царя́ чти́те. - Раби́, повину́йтеся во вся́цѣмъ стра́сѣ влады́камъ, не то́кмо благи́мъ и кро́ткимъ, но и стропти́вымъ. - Се́ бо е́сть уго́дно предъ Бо́гомъ, а́ще со́вѣсти ра́ди Бо́жiя терпи́тъ кто́ ско́рби, стражда́ безъ пра́вды. - Ка́я бо похвала́, а́ще согрѣша́юще му́чими терпите́? Но а́ще добро́ творя́ще и стра́ждуще терпите́, сiе́ уго́дно предъ Бо́гомъ, - на сiе́ бо и зва́ни бы́сте: [Зач. 59.] зане́ и Христо́съ пострада́ по на́съ, на́мъ оста́вль о́бразъ, да послѣ́дуемъ стопа́мъ его́: - и́же грѣха́ не сотвори́, ни обрѣ́теся ле́сть во устѣ́хъ его́: - и́же укаря́емь проти́ву не укаря́ше, стражда́ не преща́­ше, предая́ше же судя́щему пра́ведно: - и́же грѣхи́ нашя́ са́мъ воз­несе́ на тѣ́лѣ сво­е́мъ на дре́во, да от­ грѣ́хъ избы́в­ше, пра́вдою поживе́мъ: его́же я́звою исцѣлѣ́сте. - Бѣ́сте бо я́ко о́вцы заблу́ждшыя [не иму́щя па́стыря]: но воз­врати́стеся ны́нѣ къ па́стырю и посѣти́телю ду́шъ ва́шихъ. - Та́кожде же и жены́, повину́ющяся сво­и́мъ муже́мъ, да и а́ще нѣ́цыи не повину́ют­ся сло́ву, же́нскимъ житiе́мъ безъ сло́ва плѣне́ни бу́дутъ, - ви́дѣв­ше е́же со стра́хомъ чи́сто житiе́ ва́­ше. - И́мже да бу́детъ не внѣ́шняя, плете́нiя вла́съ и обложе́нiя зла́та, или́ одѣя́нiя ри́зъ, лѣ́пота, - но потае́ный се́рдца человѣ́къ, въ неистлѣ́нiи кро́ткаго и молчали́ваго ду́ха, е́же е́сть предъ Бо́гомъ многоцѣ́н­но. - Та́ко бо иногда́ и святы́я жены́, упова́ющыя на Бо́га, украша́ху себе́, повину́ющяся сво­и́мъ муже́мъ: - я́коже Са́рра послу́шаше Авраа́ма, господи́на того́ зову́щи: ея́же бы́сте ча́да, благотворя́щя и не боя́щяся ни еди́наго стра́ха. - Му́жiе та́кожде, вку́пѣ живу́ще со сво­и́ми жена́ми по ра́зуму, я́ко немощнѣ́йшу сосу́ду же́нскому воз­даю́ще че́сть, я́ко и снаслѣ́дницы благода́тныя жи́зни, во е́же не прекраща́тися моли́твамъ ва́шымъ. - Коне́цъ же, вси́ единому́дрени бу́дите, ми́лостиви, братолю́бцы, [милосе́рдни,] благо­утро́бни, мудролю́бцы, смиреному́дри: - не воз­даю́ще зла́ за зло́, или́ досажде́нiя за досажде́нiе: супроти́вное же, благословя́ще, вѣ́дяще, я́ко на се́ зва́ни бы́сте, да благослове́нiе наслѣ́дите. - [Зач. 60.] Хотя́й бо живо́тъ люби́ти и ви́дети дни́ бла́ги, да удержи́тъ язы́къ сво́й от­ зла́, и устнѣ́ сво­и́ е́же не глаго́лати льсти́. - Да уклони́т­ся от­ зла́, и да сотвори́тъ благо, да взы́щетъ ми́ра и да держи́т­ся его́: - зане́ о́чи Госпо́дни на пра́ведныя, и у́шы его́ въ моли́тву и́хъ, лице́ же Госпо́дне на творя́щыя зла́я, е́же потреби́ти и́хъ от­ земли́. - И кто́ озло́битъ ва́съ, а́ще благо́му подо́бницы бу́дете? - Но а́ще и стра́ждете пра́вды ра́ди, блаже́ни есте́: стра́ха же и́хъ не убо́йтеся, ниже́ смуща́йтеся. - Го́спода же Бо́га освяти́те въ сердца́хъ ва́шихъ: гото́ви же при́сно ко от­вѣ́ту вся́кому вопроша́ющему вы́ словесе́ о ва́­шемъ упова́нiи, съ кро́тостiю и стра́хомъ: - со́вѣсть иму́ще бла́гу, да о не́мже клеве́щутъ ва́съ а́ки злодѣ́евъ, постыдя́т­ся злосло́вящiи ва́­ше благо́е о Христѣ́ житiе́. - Лу́чше бо е́сть благо́е творя́щымъ, а́ще хо́щетъ во́ля Бо́жiя, пострада́ти, не́жели зло́ творя́щымъ: - зане́ и Христо́съ еди́ною о грѣсѣ́хъ на́шихъ пострада́, пра́ведникъ за непра́ведники, да при­­веде́тъ ны́ богови, умерщвле́нъ у́бо бы́въ пло́тiю, ожи́въ же Ду́хомъ: - о не́мже и су́щымъ въ темни́цѣ духово́мъ соше́дъ проповѣ́да, - проти́вльшымся иногда́, егда́ ожида́­ше Бо́жiе долготерпѣ́нiе, во дни́ Но́евы, дѣ́лаему ковче́гу, въ не́мже ма́ло, си́рѣчь о́смь ду́шъ, спасо́шася от­ воды́. - Его́же воображе́нiе ны́нѣ и на́съ спаса́етъ креще́нiе, не плотскі́я от­ложе́нiе скве́рны, но со́вѣсти бла́ги вопроше́нiе у Бо́га, воскресе́нiемъ Иису́съ Христо́вымъ, - и́же е́сть о десну́ю Бо́га, воз­ше́дъ на небо, поко́ршымся ему́ а́нгеломъ и власте́мъ и си́ламъ. - [Зач. 61.] Христу́ у́бо пострада́в­шу за ны́ пло́тiю, и вы́ въ ту́ же мы́сль вооружи́теся: зане́ пострада́вый пло́тiю, преста́ от­ грѣха́, - во е́же не ктому́ человѣ́ческимъ по́хотемъ, но во́ли Бо́жiей про́чее во пло́ти жи́ти вре́мя. - Довлѣ́етъ бо ва́мъ мимоше́дшее вре́мя житiя́, во́лю язы́ческую твори́в­шымъ, хо́ждшымъ въ нечистота́хъ, въ по́хотехъ, [въ мужело́ж­ст­вѣ, въ скотоло́ж­ст­вѣ, въ по́мыслѣхъ,] въ пiя́н­ствѣ, въ козлогласова́нiихъ, въ лихо­има́нiи и богоме́рзкихъ идолослуже́нiихъ: - о не́мже дивя́т­ся, не сходя́щымся ва́мъ въ то́же блуда́ разлiя́нiе, ху́ляще: - и́же воз­дадя́тъ сло́во гото́ву су́щему суди́ти живы́мъ и ме́ртвымъ. - На се́ бо и ме́ртвымъ благовѣсти́ся, да су́дъ у́бо прiи́мутъ по человѣ́ку пло́тiю, поживу́тъ же по Бо́зѣ ду́хомъ. - Всѣ́мъ же кончи́на при­­бли́жися. Уцѣлому́дритеся у́бо и трезви́теся въ моли́твахъ. - Пре́жде же всѣ́хъ дру́гъ ко дру́гу любо­́вь при­­лѣ́жну имѣ́йте, зане́ любо­́вь покрыва́етъ мно́же­с­т­во грѣхо́въ. - Стран­нолю́бцы дру́гъ ко дру́гу, безъ ропта́нiи. - Кі́йждо я́коже прiя́тъ дарова́нiе, между́ себе́ си́мъ служа́ще, я́ко до́брiи стро­и́телiе разли́чныя благода́ти Бо́жiя. - А́ще кто́ глаго́летъ, я́ко словеса́ Бо́жiя: а́ще кто́ слу́житъ, я́ко от­ крѣ́пости, ю́же подае́тъ Бо́гъ: да о все́мъ сла́вит­ся Бо́гъ Иису́съ Христо́мъ, ему́же е́сть сла́ва и держа́ва во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь. - [Зач. 62.] Возлю́блен­нiи, не диви́теся е́же въ ва́съ раждеже́нiю ко искуше́нiю ва́мъ быва́ему, я́ко чу́жду ва́мъ случа́ющуся: - но поне́же при­­обща́етеся Христо́вымъ страсте́мъ, ра́дуйтеся, я́ко да и въ явле́нiе сла́вы его́ воз­ра́дуетеся веселя́щеся. - А́ще укоря́еми быва́ете о и́мени Христо́вѣ, блаже́ни есте́ я́ко сла́вы и Бо́жiй Ду́хъ на ва́съ почива́етъ: о́нѣми у́бо ху́лит­ся, а ва́ми прославля́ет­ся. - Да не кто́ у́бо от­ ва́съ постра́ждетъ я́ко убі́йца, или́ я́ко та́ть, или́ я́ко злодѣ́й, или́ я́ко чуждопосѣти́тель: - а́ще ли же я́ко Христiа́нинъ, да не стыди́т­ся, да прославля́етъ же Бо́га въ ча́сти се́й. - Я́ко вре́мя нача́ти су́дъ от­ до́му Бо́жiя: а́ще же пре́жде от­ ва́съ, ка́я кончи́на проти́вящымся Бо́жiю ева́нгелiю? - И а́ще пра́ведникъ едва́ спасе́т­ся, нечести́вый и грѣ́шный гдѣ́ яви́т­ся? - Тѣ́мже и стра́ждущiи по во́ли Бо́жiей, я́ко вѣ́рну зижди́телю да предадя́тъ ду́шы своя́ во благотворе́нiи. - Ста́рцы и́же въ ва́съ молю́, я́ко ста́рецъ сы́й и свидѣ́тель Христо́вымъ стра́сте́мъ, и́же и хотя́щей сла́вѣ яви́тися о́бщникъ: - паси́те е́же въ ва́съ ста́до Бо́жiе, посѣща́юще не ну́ждею, но во́лею и по Бо́зѣ, ниже́ непра́ведными при­­бы́тки, но усе́рдно, - ни я́ко облада́юще при́чту, но о́брази быва́йте ста́ду: - и я́вльшуся пастыренача́лнику, прiи́мете неувяда́емый сла́вы вѣне́цъ. - Та́коже ю́нiи повини́теся ста́рцемъ: вси́ же дру́гъ дру́гу повину́ющеся, смиреному́дрiе стяжи́те, зане́ Бо́гъ го́рдымъ проти́вит­ся, смире́н­нымъ же дае́тъ благода́ть. - [Зач. 63.] Смири́теся у́бо подъ крѣ́пкую ру́ку Бо́жiю, да вы́ воз­несе́тъ во вре́мя: - всю́ печа́ль ва́шу воз­ве́ргше на́нь, я́ко то́й пече́т­ся о ва́съ. - Трезви́теся, бо́др­ст­вуйте, зане́ супоста́тъ ва́шъ дiа́волъ, я́ко ле́въ ры́кая, хо́дитъ, искі́й кого́ поглоти́ти: - ему́же проти́витеся тве́рди вѣ́рою, вѣ́дуще, я́ко тѣ́же стра́сти случа́ют­ся ва́­шему бра́т­ст­ву, е́же въ мíрѣ. - Бо́гъ же вся́кiя благода́ти, при­­зва́вый ва́съ въ вѣ́чную свою́ сла́ву о Христѣ́ Иису́сѣ, ма́ло пострада́в­шыя, то́й да соверши́тъ вы́, да утверди́тъ, да укрѣпи́тъ, да оснуе́тъ. - Тому́ сла́ва и держа́ва во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь. - Силуа́номъ ва́мъ вѣ́рнымъ бра́томъ, я́ко непщу́ю, вма́лѣ написа́хъ, моля́ и засвидѣ́тел­ст­вуя се́й бы́ти и́стин­нѣй благода́ти Бо́жiей, въ не́йже сто­ите́. - Цѣлу́етъ вы́ я́же въ Вавило́нѣ со­избра́н­ная, и ма́рко сы́нъ мо́й. - Цѣлу́йте дру́гъ дру́га лобза́нiемъ любве́. Ми́ръ ва́мъ всѣ́мъ о Христѣ́ Иису́сѣ. Ами́нь. Коне́цъ собо́рному посла́нiю пе́рвому свята́го апо́стола Петра́: и́мать въ себѣ́ гла́въ 5, зача́лъ же церко́вныхъ 6